6 największych błędów jakie można znaleźć na jednej stronie www

12
11858

Wiesz już, co umieścić na stronie, aby przekazać wszystkie kompletne informacje, jakich szuka potencjalny klient. Niemniej jednak w dalszym ciągu możesz popełniać poważne błędy, które zniweczą wszelkie wysiłki. Istnieje kilka ważnych zagrożeń związanych z tworzeniem strony internetowej. Przeglądając strony internetowe salonów kosmetycznych często te błędy zauważam. Czasami pojedynczo, a czasami wszystkie na raz. Warto, więc je poznać i aby uniknąć ich w swojej działalności.

 

1. Twoja strona nie różni się wyraźnie od strony konkurencji.

Internet to najbardziej okrutne medium reklamowe. Wystarczy lekki ruch małego palca, aby w jednej chwili przenieść się z jednej firmy do drugiej. Tylko kwiknięcie myszki dzieli konkurujące ze sobą firmy. Klienci to wykorzystują i w ciągu 30 minut potrafią przeszukać wszystkie dostępne oferty z danej okolicy. Czy jesteś tego świadomy tworząc własną stronę?

Jeśli użytkownik w ciągu kilkunastu sekund nie znajdzie odpowiedzi, dlaczego miałby zaufać właśnie Tobie z pewnością kliknie myszką i przejdzie dalej. Jeśli nie zobaczy czegoś charakterystycznego, czegoś, co odróżni się od tego, co widział przed chwilą na innej stronie jest niemal pewne, że kuszony łatwością porównywania ofert w Internecie nie skończy swoich poszukiwań.

Wiele witryn z jednej branży ma podobny wygląd, zawiera podobne treści i funkcje. Powtarzane na każdej stronie sformułowania, hasła, a nawet rozwiązania graficzne zlewają się w jedną masę. W ten sposób klient nie dostaje żadnego impulsu, aby sięgnąć po telefon i wybrać właśnie Twój numer.

Postaraj się, aby Twoja strona wyraźnie komunikowała odmienność Twojej firmy. Wcale nie chodzi tutaj o wymyślne rozwiązania, ale o Twoje własne indywidualne treści. Nie oglądaj się na innych tylko realizuj swój własny pomysł i przedstawiaj go własnymi słowami.


2. Twoja strona jest nudna.

Nudna strona to powszechne zjawisko. Obszerne opisy produktów, spisy dostępnych technologii, historia firmy, aktualności z przed sześciu miesięcy są na porządku dziennym. Wspomniane wcześniej podobieństwa do innych stron również nie potęgują ciekawości czytelnika.

Nie możesz być nudny, jeśli chcesz przyciągnąć i utrzymać uwagę klienta. Tekst na stronie powinien być prosty, zrozumiały, ciekawy i na temat. Nikogo nie interesuje, kiedy założyłeś firmę, jakie dostałeś nagrody, jaki sprzęt kupiłeś i nawet jak szeroki zakres usług proponujesz. Tak naprawdę klienta interesuje to czy rozwiążesz jego problem i ile to kosztuje.

Zwykle poświęca się dużo czasu i energii na stworzenie atrakcyjnej grafiki strony. Przygotowanie tekstu zostawia się na sam koniec i przeważnie jest on wierną kopią starych folderów lub jest również często żywcem przepisywany ze stron konkurencji. Często słyszę od moich kontrahentów, że i tak nikt nie czyta tekstów na stronach. Jest w tym po części prawda. Jednak nikt nie czyta tekstów nie, dlatego że nie potrzebuje informacji, a dlatego że teksty są po prostu nudne.


3. Twoja strona nie wykorzystuje całego potencjału Internetu.

Jeśli nie prowadzisz sprzedaży internetowej to Twoja strona pełni rolę jedynie specyficznej formy folderu reklamowego umieszczonego w sieci. Ludzie wchodzą tam, czytają, oglądają zdjęcia i wychodzą. Za godzinę nie będą pamiętali, że tam byli… i zapomnij żeby do Ciebie zadzwonili.

W ten sposób po prostu tracisz pieniądze i potencjalnych klientów. Dlaczego na to pozwalasz? Będziesz czekał aż klient znowu wróci z własnej woli? Dlaczego nie przejmiesz inicjatywy?

Sposobem na zmianę tej sytuacji jest system, który pozwoli na automatyczne zainicjowanie kontaktu. Stwórz powód, dla którego czytelnik sam zostawi swój adres mailowy i poprosi o więcej. Dzięki temu zwykły folder reklamowy zamienia się w skutecznego pracownika, który motywuje klienta do dokonania transakcji. Kiedy ty będziesz spał lub zajmował się innymi sprawami ten pracownik będzie przesyłał argumenty i stale przypominał o Twojej ofercie aż do skutku.

Taki system możesz stworzyć samodzielnie lub skorzystać z gotowego rozwiązania, jakim jest Boneter.

Jeśli jeszcze nie zbierasz adresów mailowych osób odwiedzających Twoją stronę to właśnie teraz jest czas, aby zacząć to robić. To jest najważniejsza i najzyskowniejsza technika marketingowa, która doskonale sprawdza się w salonie kosmetycznym.


4. Przerost formy nad treścią.

Wciąż jest wiele stron gdzie zamiast sensownych argumentów znajduję mało efektywne animacje flash, fruwające zdjęcia i migające ikonki. W skutecznej grafice im mniej tym lepiej, a wszelkie animacje i intra podobają się jedynie ich twórcom, a nie klientom, którzy wchodzą na stronę w poszukiwaniu informacji, a nie animacji (na efekty specjalne chodzą do kina;).

 

5. Za mało informacji.

Strona internetowa powinna być bazą wszelkich możliwych informacji, o które mógłby zapytać klient. W rzeczywistości wiele stron zawiera tych informacji zdecydowanie za mało.

Proces tworzenia witryny wygląda często tak, że zlecamy je firmie lub grafikowi, który skupia się wyłącznie na wyglądzie, a kiedy projekt graficzny zostanie zaakceptowany to na siłę próbujemy zapełnić miejsca nieprzemyślanym tekstem.

Powinno być odwrotnie – najpierw wyczerpujący tekst, a potem grafika. W Internecie nie płacimy za papier i druk, więc możemy dowolnie rozszerzać zakres informacji.

Im więcej informacji tym większe prawdopodobieństwo, że odpowiemy na wszystkie pytania klienta i zachęcimy go do naszych usług. Zdawkowe informacje na pewno tego nie załatwią. Doprowadzą jedynie do tego, że czytelnik szybciej… opuści witrynę i zapomni o naszej firmie.


6. Twoja strona nie jest profesjonalna.

Jeśli zapytam Cię czy prowadzisz profesjonalny salon kosmetyczny, prawdopodobnie odpowiesz, że tak. A jak wygląda Twoja strona? Czy została zrobiona przez profesjonalistę czy też zrobił ją jakiś dorabiający student czy też znajomy po wieczorowym kursie obsługi komputera?

To fakt, wiele stron wygląda mało profesjonalnie. Jest to wynikiem zarówno niewiedzy jak i złudnych oszczędności. Profesjonalista z pewnością więcej kosztuje. Jednak nieprofesjonalna witryna potrafi wyraźnie przyczynić się do braku klientów w salonie.

 

Czy odnajdujesz któryś z tych błędów na swojej stronie?

Jeśli wyeliminujesz powyższe błędy i postarasz się umieścić na stronie wszystkie niezbędne elementy, Twoja strona naprawdę będzie skuteczna, co wyraźnie odczujesz w ilości nowych klientów.

 

Potrzebujesz nową stronę dla swojej firmy?

 

 

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


12 KOMENTARZE

  1. Zgadzam się ze wszystkimi argumentami zawartymi w tym tekście . Stworzenie ciekawej strony to katorżnicza, ale też ekscytująca praca obu jej twórców:informatyka i właściciela firmy.Toczyłam boje z autorem swojej strony, bo moja „wizja” różniła się w wielu punktach od propozycji , które mi przedstawiał. Zrezygnowałam z animacji, zbyt rozbudowanego tekstu i kilku innych swoich pomysłów i sądzę, że była to dobra decyzja.
    Potwierdzeniem jest wiele spontanicznych pochwał od klientek i kilka od zawodowców, którzy odwiedzili z różnych powodów moją stronę.
    Chwalę się może zbyt mocno, ale jestem zadowolona z efektów , jakie osiągnęliśmy . Pana zdanie pewnie nie jest tak entuzjastyczne i miałby Pan wiele pomysłów na zmiany, ale moja obecna strona w dużym stopniu zaspokaja moje potrzeby, a to najważniejsze.Z czasem ją zmienię,bo stagnacja jest nudna.

    • Strona rzeczywiście jest atrakcyjna, a informacje dobrane z głową. Brakuje jednak jednego najważniejszego elementu… Mam nadzieję że domyśla się Pani jakiego…;)

  2. Tak, domyślam się, ale ten pomysł mam zamiar wykorzystać trochę później…
    Dziękuję za pozytywną ocenę w swoim i firmy wykonującej stronę imieniu.

  3. Mam wrażenie, że nasza strona zawiera wszystkie ważne elementy. Robią ją i pozycjonują profesjonaliści. Po wielu zmianach, chyba już jest taka, jak powinna. Co Pan sądzi?

    • Strona rzeczywiście profesjonalna, ale według mnie brakuje tam ważnych elementów o których piszę w artykułach.

    • Widać że strona robiona profesjonalnie, nawet nazbyt.
      Firma robi stronę i ją pozycjonuje, tylko gdzie jest optymalizacja SEO dla tej strony.
      Strona ma posmak korporacyjny i jak dla mnie zero przytulności.
      Niestety nie uwolnicie się od tej firmy bo zawsze ta strona będzie potrzebowała sztucznego podtrzymywania wyników w wyszukiwarkach.
      Zasadniczo najpierw optymalizacja kodu i meta danych, dopiero potem wygląd i wodotryski. Co mi po wodotryskach jeśli muszę dodatkowo ponosić koszty za fakt iż ktoś o niej usłyszy.
      Cennik wyświetlany w PDF-ie za to powinni sadzać.
      Wszelkie zabiegi na jednej stronie bez szansy na ich sensowne zindeksowanie i pokazanie klientowi.
      Najlepse jest to:
      „http://www.besilky.pl/zabieg-szczegoly/32” dotyczy terapii liposomalnej to się google ucieszy.
      Dobra firma jest w stanie ogolić klienta do zera zanim tamten to zobaczy.
      Moja rada to poprosić o dostęp do google-analytics bo jest zaszyte w kodzie rzeczonej strony i okaże się ile jest wejść skąd i ile to kosztowało jeśli była wykupiona jakakolwiek reklama w linkach sponsorowanych google.
      Można by tu jeszcze wymieniać godzinami bo to naprawdę SEO-perełka.

  4. Bardzo ciekawe są Pana opinie. Cieszę sie,bo wiele z nich pokrywa się z moimi poglądami na sprawy ,dotyczące prowadzenia salonu kosmetycznego. Niejednokrotnie spotykam się z krytyką moich działań,a Pan utwierdził mnie w przekonaniu,że warto.Miło przeczytać,że ktoś myśli podobnie.Chętnie poznałabym Pańską opinię na temat strony internetowej mojego salonu. Będę wdzięczna.Życzę powodzenia w Nowym Roku.

Dodaj komentarz