Cechy dobrej reklamy

5
7335

Jak zrobić reklamę, która skutecznie zdobywa nowych klientów? Jakie są cechy dobrej reklamy? Ktokolwiek próbował zredagować reklamę wie, że nie jet to takie łatwe. Każda reklama ma określony wymiar i treści w niej zawarte są zwykle mocno ograniczone. Trzeba zmieścić nazwę firmy, logo, opis oferty, jakieś zdjęcie i oczywiście dane teleadresowe.

Jednak czy to wystarczy, aby przekonać klienta? Poniżej znajdziesz 8 elementów, które drastycznie podniosą skuteczność każdego komunikatu reklamowego (zdjęcia na wesoło, ale teksty jak najbardziej na poważnie).

1Odpowiednia przynęta

Reklama musi zwracać na siebie uwagę. To chyba najważniejsza cecha dobrej reklamy. Reklam jest tak dużo, że każdy z nas ignoruje wszystko co tylko reklamę przypomina. Nie chcemy ich oglądać bo tylko przeszkadzają, a ich celem jest wyciągniecie naszych pieniędzy. Co robisz gdy widzisz reklamę? Przewracasz stronę w gazecie, albo przeskakujesz na kolejny kanał w telewizji! Tak właśnie reaguje większość klientów widząc reklamę. Chyba, że reklama zwróci naszą uwagę czymś co nas bardzo interesuje. I tutaj szansa dla ciebie. Jeśli wiesz co interesuje Twoich klientów, jeśli wiesz jakie problemy chcą rozwiązać, jeśli wiesz jakie mają pragnienia to możesz dzięki temu przygotować reklamę, która zwróci ich uwagę i nie przepadnie w gąszczu konkurencyjnych komunikatów.

2Odważna obietnica

Zwróciłeś uwagę, ale co dalej? Mija kolejna sekunda i jeśli chcesz zatrzymać klienta jeszcze trochę to musisz iść za ciosem. Najlepiej dać konkretną obietnicę. Obiecaj, że twój produkt czy usługa rozwiąże problem klienta lepiej, szybciej, albo taniej niż rozwiązanie konkurencji. Obiecaj, że zrobisz to dobrze!

3Problem i rozwiązanie

Obietnice nie działają jednak zawsze i wszędzie, ale strach to co innego. Pokaż klientowi co traci kiedy nie skorzysta z twojej propozycji. Opisz problem ze wszystkimi szczegółami, a następnie podsuń swoje wybawienie. To już prawie jak technika manipulacji!

4Szczere wyznanie

Nic tak nie rozbraja wątpliwości jak szczerość. Słynna reklama sieci wypożyczalni samochodów Avis: „Jesteśmy dopiero drudzy na rynku. Dlatego musimy starać się bardziej” odniosła ogromny sukces i sprawiła, że wielu klientów wybierała gorszą firmę niż rynkowego lidera. Przyznaj się do swojej słabości, a zyskasz przychylność klientów.

5Dowód społeczny

Prawda jest brutalna – stado klientów zachowuje się tak samo jak stado owiec. Kierunek wyznaczają najbardziej odważne jednostki. Wykorzystanie świadectwa społecznego w reklamie daje oszałamiające rezultaty. Jeśli masz dowody, że z twojej usługi korzystają celebryci lub tysiące innych klientów to kolejne punkty na twoją korzyść!

6Gwarancja

Niestety, nawet jak umieścisz wszystkie powyższe elementy w reklamie to i tak większość klientów będzie miała poważne obawy przed skorzystaniem z oferty. Ludzie po prostu nie lubią rozstawać się ze swoimi pieniędzmi i obawiają się, że przedstawiona obietnica nie zostanie spełniona. Jak sobie z tym poradzić? Daj gwarancję satysfakcji – zaproponuj zwrot pieniędzy lub jakiekolwiek inne zadośćuczynienie jeśli twoja usługa okaże się klapą. Jeśli uczciwie podchodzisz do biznesu to nie musisz się obawiać masowego oddawania pieniędzy. Zwroty w takich przypadkach to często mniej niż 1% wszystkich transakcji, a efekt w postaci uspokojonych i płacących klientów bezcenny!

7Bonusy

Łapówki nie są etyczne, ale potrafią przekonać największych sceptyków. Również w reklamie można sięgnąć po ten niechlubny chwyt negocjacyjny. Dodatkowe bonusy za szybką decyzję czy promocje zawsze wzbudzą większe zainteresowanie niż zwykła, standardowa oferta. Pomyśl co możesz dołożyć extra do oferty na zachętę i koniecznie napisz o tym w reklamie.

8Wezwanie do działania

Uff… Namęczyłeś się to teraz nie zapomnij o najważniejszym – wezwaniu do działania. Nie wystarczy umieścić na dole danych teleadresowych i czekać aż klient sam domyśli się co ma zrobić. W reklamie trzeba napisać konkretną instrukcję i to najlepiej w formie rozkazu. Co konkretnie klient ma zrobić żeby skorzystał z promocji, pod jaki numer ma TERAZ zadzwonić, gdzie kliknąć i na co spojrzeć. Klient poświęci zaledwie kilka sekund na przeczytanie reklamy i proste, żołnierskie słowa dadzą lepszy efekt niż elaboraty czy niedomówienia.

Przeczytałeś? Znasz już cechy dobrej reklamy, w takim razie proszę napisz TERAZ swój komentarz tutaj pod spodem;)

5 KOMENTARZE

  1. Reklama reklamą, a ja jestem pod wrażeniem jak działają Twoje wiadomości mejlowe. Tu zajrzyj, tu skomentuj, tu wyślij odpowiedz na pytanie, żeby coś tam dostać… Sprytne. Już z samych wiadomości można się wiele nauczyć, a i artykuły przydatne, na pewno z tej wiedzy skorzystam, dzięki ;)!

  2. To prawda bardzo ważny jest jak to nazwał kabaret Ani Mru Mru tzw „chłyt reklamowy”. Dokładnie to się sprawdza w praktyce. Jeśli zorientujemy się na klienta i jego potrzeby to jest to dobrym początkiem.do zyskania potencjalnie stałych klientów. Jak dobrze to ująłeś reklama musi się wyróżniać w taki sposób przy przyciągnąć uwagę. Doskonały artykuł. Sama preferuje reklamy na wesoło 🙂

  3. Przyciągnięcie uwagi to jedno, dalsze zainteresowanie treścią to kolejna sprawa,
    aczkolwiek przedstawione chwyty przykuwają wzrok nagłówkiem oraz nie nudzą
    dalszą częścią, to także zależy kto czego szuka w danym momencie.
    Ciekawe pomysły, można się inspirować 🙂 O wiele trudniej jest z klientem
    międzynarodowym, trzeba poznać dobrze język biznesowy i żargon handlowy.

  4. Konstruktywne rady, ciekawa teksty, które czyta się z przyjemnością 🙂
    Świetne jest też to, że są bezpłatne i zachęcają do działania. I zgodzę się z osobą U. – sama forma maili już czegoś uczy 🙂

Dodaj komentarz