Z klientami jest tak samo jak z relacjami między ludźmi. Należy je pielęgnować. Zaniedbana miłość umiera, zapomniany przyjaciel traci z nami kontakt, masowo traktowany klient przechodzi do konkurencji.

Z pewnością masz grupę przyjaciół na których zawsze możesz liczyć. Masz partnera, który Cię kocha i wspiera. Nie dzieje się to samoistnie. Dajesz im wiele ciepła i uwagi. Nie tylko pamiętasz o urodzinach, ale znajdujesz czas na rozmowę, zaskakujesz drobnymi niespodziankami, nigdy nie odmawiasz pomocy. Sprawiasz ,że są dla Ciebie wyjątkowymi osobami.

Czy tak samo traktujesz swoich klientów?

Jeśli nie to dlaczego zakładasz że będą do Ciebie wracać za każdym razem gdy będziesz tego potrzebował?

Co prawda nie szukasz przyjaciół wśród klientów, ale musisz pamiętać, że klient to też człowiek. Emocjonalnie reaguje tak samo jak Ty i chętnie zaprzyjaźni się z firmą dla której jest wyjątkową osobą.

Czy zrobiłeś coś ostatnio, co sprawiło że klient poczuł się wyjątkowo?

Klient czuje się wyjątkowo nie z powodu MEGA PROMOCJI i rabatów po 50%. Wystarczy kilka darmowych drobiazgów powtarzanych za każdym razem.

Zwracaj się po imieniu

Znany autor z zakresu psychologii Dale Carniege w książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” napisał:

„Pamiętaj, że imię danej osoby jest dla niej najsłodszym i najważniejszym dźwiękiem w każdym języku.”

Witanie klientów i zwracanie się do nich po imieniu to niby drobnostka, ale ma ona olbrzymie znaczenie. Dzięki temu klient czuje się zauważony i ważny dla firmy którą wybrał. Ludzie pragną być zauważani.

Pamiętaj o ważnych sprawach

Nawiązywanie relacji polega na wymianie informacji. Zacieśniając więzy w przyjacielskiej rozmowie dowiadujesz się ważnych kwestii z życia rozmówcy i szczerze się tym interesujesz.

Każdy z nas czuje się urażony gdy traktuje się go jak portfel z doczepionym człowiekiem. Z klientem też można budować więź dając mu do zrozumienia, że jest przez nas uważnie słuchany. Zapamiętaj nie tylko imię, ale wszystko to co ważne dla klienta. Sprawdź jak wielkie wrażenie na nim zrobisz wspominając w kolejnej rozmowie o zainteresowaniach, o których ci opowiedział.

Niespodzianka

Psychologowie, którzy prowadzą badania nad szczęściem często mówią o dużym znaczeniu przewidywalności połączonej z nieznacznym wzrostem różnorodności, żeby wynagrodzić nudę. Klienci oczekują przewidywalnych efektów zakupionych towarów i usług, ale od czasu do czasu pragną pozytywnego odstępstwa i dawki wartości dodanej.

Tymczasem często skupiamy się na zapewnieniu podstawowych kryteriów nie przywiązując czegoś ekstra, co odróżniłoby nas od konkurencji i budowało lojalność. Dawaj odrobinę więcej niż to jest konieczne i delikatnie zaskakuj klienta w pozytywny sposób, a na trwale przywiąże się do Twojej firmy.

Te trzy drobne elementy powtarzane regularnie często nazywam magią. Na ogół ich nie widać, ale dają ogromne, wręcz magiczne efekty.

W codziennej pracy zapamiętanie imion i ważnych informacji na temat każdego klienta może być trudne.

Mam na to jednak prosty sposób.

W tym celu wykorzystuje specjalny system. Dzięki niemu w każdej chwili mogę odszukać informacje dotyczące klienta z którym rozmawiam. Widzę jego imię i notatki z poprzedniej wizyty, które pozwalają mi na poprowadzenie ciekawej i emocjonującej dla klienta rozmowy.

Ten system pamięta także o urodzinach i sam przesyła życzenia z prezentem i co najważniejsze zamienia zwykłą i nudną handlową relację w ciekawą zabawę dla której każdy klient chętniej powróci właśnie  do Twojej Firmy.

 

Jeśli jeszcze nie korzystasz z bonetera, czas to zmienić:  www.boneter.pl

Zobacz ofertę na karty: www.boneter.pl/oferta

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


2 KOMENTARZE

  1. Witam Panie Michale!
    W codziennej pracy pamiętam o imionach moich klientek, ich urodzinach i prezentach, czy herbata z cukrem czy bez oraz o ważnych informacjach mi przekazywanych w trakcie zabiegu. Zawsze przy kolejnej wizycie do tych informacji powracam, i faktycznie, klientki okazują zadowolenie, dzwonią o kolejny zabieg. Wcześniej czy później…
    Ale, brakuje mi pomysłów, w jaki sposób uatrakcyjnić wizytę, aby nie stała się ona z czasem, tylko powtarzającym się rytuałem. Nie chce pisać nudnym rytuałem…:) Będę wdzięczna za podpowiedź!

  2. Moim ostatnim pomyslem jest przygotowanie klientom drobnych upominkow, poniewaz mamy mala choineczke, prosimy aby pod nia zajrzeli bo tam jest dla nich prezent, moze ktos wykorzysta rowniez ten pomysl u siebie 🙂

Dodaj komentarz