Wiele osób jest przekonanych, aby nie ujawniać cennika na stronie internetowej. Ich argumentem jest fakt, że ujawniona cena będzie głównym kryterium wyboru oferty i jeśli mamy wyższą cenę niż bliska konkurencja to nasza oferta z góry zostanie odrzucona.

Najlepiej ukrywać cennik do samego końca. Gdy nieświadomy klient przyjdzie do nas z pewnością już nie zrezygnuje, a nawet gdyby próbował będziemy mogli siłą zmusić go do skorzystania oferty. Nie wiem czy ktoś tak robi, ale widzę, że wiele firm nie zamieszcza cen na swoich witrynach.

ceny

Liczne badania pokazują jednak, że tak naprawdę tylko około 25% klientów dokonuje wyboru na podstawie ceny. Reszta znacznie bardziej ceni jakość i inne cechy oferty pod warunkiem, że cena jest na przyzwoitym poziomie, ale niekoniecznie na najniższym. To znaczy, że jeśli przedstawimy swoja ofertę w odpowiedni sposób, dokładnie wyłuskamy różnicę i korzyści płynące z wyboru naszej firmy to zupełnie nie powinniśmy bać się ujawniania cennika. Zamieszczając ceny możemy tylko zyskać. Klient, który szuka najniższej ceny jest nic nie warty i szkoda na niego czasu. Zawsze płaci najmniej i przy najbliższej okazji ucieka do konkurencji.

Czy podawać ceny czy nie?

Czytamy strony w poszukiwaniu informacji, a cena jest kluczową informacją każdej transakcji. Wielu klientów chce poznać cenę nie po to, aby szukać jak najtańszej oferty, ale by poczuć się komfortowo i po prostu wiedzieć, na co maja się przygotować przychodząc na miejsce. Ujawnianie ceny to wyraz uczciwości, szacunki i dowód własnej wartości. Ukrywanie ceny to… no właśnie od razu myślimy, że cos jest nie tak i szukamy dalej.

 

Potrzebujesz nową stronę dla swojej firmy?

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 1 / 5. Liczba głosów: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

2 KOMENTARZE

  1. zgadzam się w 100%, podanie ceny jest decydujące. ja zawsze sprawdzam czy są podane ceny niezależnie czy wybieram kosmetyczkę, fryzjera ale i restaurację np. pracowałam kilka lat na zachodzie w gabinecie i tam jawność ceny usługi jest na pierwszym miejscu, ba nawet sami właściciele drukują cenniki w formie ulotki, która klienci mogą wziąść sobie do domu – coś na wzór ulotek np. z pizzerii – i to się naprawdę sprawdza.zgadzam się z opinią iż jest to dowodem naszej uczciwości – nie do przyjęcia jest powiedzenie nie mam cennika; a to się jeszcze niestety nie zdarza.

  2. Nie jestem zwolennikiem szukania towarów czy usług o najniższej cenie, wręcz przeciwnie. Cenię sobie przede wszystkim jakość. Nie oznacza to jednak, że brak cennika na stronach nie ma znaczenia. W wielu aspektach swojej działalności poszukuje różnych firm, z usług których zamierzam skorzystać. Jeżeli nie widzę cennika, na ogół nie interesuje się dalej usługami tej firmy. Rozumiem, że wiele rzeczy nie idzie bezpośrednio wycenić, ale w takich warunkach firmy przynajmniej powinny podać przykładowe ceny już wykonanych usług, aby klient miał chociażby wstępną informację. Uważam, że z pewnością pozostawił bym pieniądze w wielu firmach. A powodem dla którego tak się nie dzieje jest w dużej mierze brak cennika. Często zdarza się również, że firmy ukrywają cennik nie ze względu na klienta co swoją konkurencję, co uważam za jeszcze bardziej absurdalne.

Leave a Reply