Jak to jest z tymi klientami? Dlaczego wybierają jedne firmy, a z innych nie chcą w ogóle korzystać? Czy zawsze najważniejsza jest tylko niska cena? Co zrobić, aby zatrzymać klienta na stałe?

Czasami trudno to rozgryźć. Przecież w końcu bardzo się starasz, oferujesz naprawdę dobre usługi, dbasz o klientów, a ciągle jest ich za mało. Jeśli masz ten problem to znaczy że nie potrafisz przedstawić WARTOŚCI. Każdy z nas wybiera zawsze to co przedstawia większą WARTOŚĆ . Jeśli nie widzę WARTOŚCI to idę do konkurencji.

Jeśli poważnie traktujesz swój biznes to na pewno posiadasz konkretną WARTOŚĆ, sęk w tym że klienci tego nie widzą.

Musisz pokazywać WARTOŚĆ

Tak długo jak nie będziesz skutecznie komunikować WARTOŚCI tak długo borykać się będziesz z brakiem stałych klientów. Czym jest ta WARTOŚĆ i w jaki sposób ją pokazywać? No właśnie tutaj zaczyna się problem. Dla każdego klienta wartością mogą być zupełnie różne rzeczy…

Nie ma lepszego sposobu na poznanie tych kwestii jak pytanie klientów

Spójrz na tą wypowiedź klientki:

Mogę powiedzieć, że jestem już stałą klientką. F&B . Długo szukałam odpowiedniego instytutu i kosmetyczki, do F&B trafiłam w ubiegłym roku i jestem mu wierna. Zabieg był bezbolesny, przeprowadzony w bardzo miłej atmosferze. Pani Kasia wytłumaczyła mi absolutnie wszystko nt. stosowanych kosmetyków, to ma dla mnie ogromne znaczenie, ponieważ jestem alergikiem, zadbała o każdy szczegół i moje samopoczucie. Wyszłam tak wypoczęta po oczyszczaniu jak po masażu. Jestem ogromnie zadowolona z efektów i z całą pewnością wrócę tam ponownie. Serdecznie polecam!

Dorota

Ta na pozór zwykła opinia zawiera bardzo cenne informacje. Dla Pani Doroty jak i dla wielu innych klientów konkretną WARTOŚCIĄ jaką ceni jest wiedza przekazywana podczas zabiegu. To nie plotki, a konkretne, praktyczne informację zatrzymują klientów w firmie.

Witam, zadane przeze mnie pytania zostały zaspokojone profesjonalnymi odpowiedziami. Zabieg regulacji brwi – duży plus. Gorąco polecam! Pozdrawiam 🙂

Anna

Oto kolejna WARTOŚĆ, którą znalazłem w wypowiedziach klientów:

Zabieg wykonany w higienicznych warunkach, co jest dla mnie bardzo ważne (narzędzia odpakowywane przy mnie!) miałam poczucie zaopiekowania się mną. P. Marta wykonała oba zabiegi bardzo dokładnie, skrupulatnie i sprawnie. Mogłam się odprężyć i zrelaksować nawet przy tam podstawowym zabiegu jakim jest pedicure.

Katarzyna

Dla wielu klientów dużą WARTOŚCIĄ jest szeroko rozumiana czystość. Być może starannie pucujesz całą firmę przed otwarciem, ale tak naprawdę to w chwili naocznego rozpakowywania sterylnych narzędzi klient uświadamia sobie że trafił we właściwe miejsce. Ta drobna czynność skutecznie komunikuje określoną WARTOŚĆ.

Jestem zachwycona atmosferą panującą w salonie, taką wyciszającą, nie słychać żadnych rozmów, trzasków tylko relaksującą muzykę. Delikatne oświetlenie, zapalone świece czy podgrzany ręcznik sprawiają, że przygotowanie skóry do zabiegu, a więc oczyszczenie, nawilżenie itd. to naprawdę wspaniały relaks, a sam moment peelingu też nie jest bolesny, kosmetyczka miła i uśmiechnięta cały czas pyta i sprawdza czy wszystko ok i co ważne potrafi doradzić inne zabiegi czy kosmetyki żeby efekty były lepsze. Podczas zabiegu czuje się po prostu rozpieszczana.

Klaudia

Jak wiele szczegółów dostrzegają klienci! Czy zdajesz sobie sprawę że cała firma i personel poddawani są bacznej lustracji przez każdego klienta? Taki drobiazg jak pogrzany ręcznik zapada w pamięć i skutecznie odróżnia salon od konkurencji.

Usługa gwarantuje absolutny relaks, zwłaszcza w zimowe chłodne wieczory. Obsługa przemiła i w pełni profesjonalna. Mały gest w postaci herbaty i pomarańczy sprawia, iż klient czuje się bardzo domowo, zwłaszcza iż nikt nie pospiesza do pójścia do domu. Można swobodnie posiedzieć, poczytać, zrelaksować się. pozdrawiam:)

Mirella

Studiując dokładnie wypowiedzi klientów można stworzyć listę konkretnych powodów dla których wybierają właśnie Twoją firmę. Następnie wystarczy wzmocnić te czynniki i odpowiednio komunikować wszystkim dookoła. Klienci sami powiedzą jak to zrobić.

Jak widać WARTOŚCIĄ wcale nie jest najniższa cena, zakres usług, czy skuteczność – to by było zbyt oczywiste. Najczęściej liczą się subtelne drobiazgi, które przeważają szalę decyzji.

Kiedy wprowadzałem system zbierania opinii do bonetera byłem przekonany, że będzie to doskonały sposób na promocję firmy. Teraz już wiem że to także kopalnia wiedzy o tym, co jest ważne dla klientów i w jaki sposób to wykorzystywać.

Analizując zbierane przez system wypowiedzi możemy zebrać bezcenne wnioski do których trudno dojść samemu. Tak naprawdę bez tego możemy tylko zgadywać co siedzi w głowach klientów i na ślepo walczyć o rynek.

Zobacz jakie opinie zebrały dwie odnoszące sukcesy na rynku firmy:

Przestudiuj komentarze i na ich przykładzie spróbuj odgadnąć jakie WARTOŚCI są ważne dla ludzi:

http://www.lesensdayspa.pl/opinie/

http://www.cosmeticderm.pl/oferta.html

Gorąco zachęcam również do zbierania wypowiedzi własnych klientów, którzy powiedzą dokładnie w jakim kierunku zmierzać. System boneter zrobi to szybko, sprawnie i automatycznie: www.boneter.pl 

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Dodaj komentarz