Dobra reklama: Inżynier Mamoń potwierdza!

1
4725

Jeśli zastanawiasz się dlaczego Twoje działania reklamowe nie odnoszą zadowalającego efektu i dlaczego klienci nie reagują na Twoje reklamy tak jak to sobie planujesz, to być może w rozwiązaniu tej zagadki pomoże inżynier Mamoń. Posłuchaj co on ma do powiedzenia na ten temat:


Klient widzi Twoją reklamę pierwszy raz i nie kupuje? Nie ma się co dziwić. No jakże może go zainteresować reklama, którą pierwszy raz widzi?

Skuteczna reklama

Okazuje się, że nie tylko powtarzanie piosenek wpływa na zmianę ich odbioru. Przeprowadziłem ostatnio cykl kampanii reklamowych pewnego studia urody. Moim celem było zdobycie jak największej liczby nowych klientów na popularne wiosenne zabiegi kosmetyczne. Skupiając się na efektywności i doborze odpowiedniej oferty, przez przypadek odkryłem jak prawo inżyniera Mamonia działa w marketingu.

Pierwsza kampania nie spełniła moich oczekiwań. Śladowa ilość nowych klientów budziła duży niepokój. Po pewnym czasie postanowiłem jednak zrobić kolejną reklamę. Jej efekty były zdumiewająco lepsze – duża liczba nowych klientów w szybkim czasie.

Analizując wyniki odkryłem że 90% zdobytych klientów, to osoby z pierwszej kampanii, które zainteresowały się ofertą, ale nie podjęły wówczas decyzji o zakupie. Przy ponownej kampanii te same osoby reagowały znacznie szybciej niż zupełnie nowe osoby, które widzą naszą reklamę po raz pierwszy.

Okazuje się, że ta pierwsza Kampania nie była wcale zła. Była bardzo pomocna. Była jak pierwsze przesłuchanie piosenki. To, że klienci nie zareagowali od razu oznacza tylko, że potrzebowali czasu i kolejnych komunikatów. Skuteczna reklama to przede wszystkim powtarzanie.

 

Z tej prostej lekcji płyną ciekawe wnioski, które pozwolą na podniesienie skuteczności reklamy w każdym przypadku.

Najlepiej jak znajdziesz osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Np. jeśli prowadzisz salon urody będą to kobiety, które dbają o siebie i mieszkają niedaleko. Następnie przedstaw im ofertę, a potem przedstaw ofertę ponownie, ponownie i jeszcze raz… W końcu zaczną kupować, jak to mówi inżynier Mamoń poprzez reminiscencje;)

W praktyce może to się jednak okazać kłopotliwe. Nie znasz przecież potencjalnych klientów, nie wiesz kto ogląda reklamy i nie wiesz jak się ponownie kontaktować z osobami które są zainteresowane ofertą.

 

Jak w takim razie skutecznie kierować reklamy do odpowiednich osób?

W obu kampaniach wykorzystałem system Boneter, który zbiera dane klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą i osób które zareagowały na określone kampanie reklamowe. Dzięki temu zebrałem dokładne dane oraz kontakty do tych osób i z łatwością mogłem wysłać do nich kolejną reklamę. Gdybym tę drugą kampanię wysłał zupełnie w ciemno, tylko do kolejnych przypadkowych osób jej efekt byłby równie mizerny jak za pierwszym razem. Wystarczyła drobna zmiana ukierunkowania reklamy, a jej skuteczność zwiększyła się kilkukrotnie

Jeśli prowadzisz chaotyczne działania, realizujesz kampanie od przypadku do przypadku, nie masz systemu który buduje bazę potencjalnych klientów, to tak naprawdę tracisz mnóstwo pieniędzy. Nie dajesz nawet szansy klientom, aby dobrze zaznajomili się z firmą i podjęli decyzję. Zapominasz, że klienci myślą podobnie jak inżynier Mamoń – Jakże mają pozytywnie reagować na reklamy, które widzą pierwszy raz!

Zobacz w jaki sposób zwiększać skuteczność kampanii reklamowych:  SKUTECZNE REKLAMY

 

Potrzebujesz więcej informacji? Przeczytaj koniecznie:

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


1 KOMENTARZ

  1. Żeby reklama była skuteczna musi być skierowana do właściwych odbiorców. Reklamowanie grzebieni łysym osobnikom to, to samo co próba sprzedaży lodówki Eskimosowi. Każdy towar ma swoją niszę i tam musi być kierowana reklama. Oczywiście skuteczność jest ściśle związana z powtarzalnością ukazywania reklamy czy przesyłania na maila oferty. Co ważne moim zdaniem, kolejne reklamy tego samego produktu powinny się nieco różnić, bo klient widząc tą samą reklamę nie czyta lub nie ogląda jej bo uznaje, że już ją widział i nie jest zainteresowany. Widząc inną wersję jest dużo większa szansa, że zapozna się po raz kolejny z ofertą i skusi się na zakup.

Dodaj komentarz