pozyskiwanie klientów
Stałe źródła klientów są niezbędne w każdym biznesie, dlatego nie dziwią mnie pytania które ciągle dostaję: gdzie szukać nowych klientów i jakie są najlepsze sposoby na pozyskiwanie klientów? Wbrew pozorom wcale nie trzeba szukać daleko. Najcenniejsi klienci są najbliżej i najłatwiej ich zdobyć.

Zdradzam 6 swoich sposobów na pozyskiwanie klientów, które zawsze stosuję w celu stałego zdobywania nowych klientów. To mój główny fundament źródeł klientów. Zapewnia mi stały dopływ nowych klientów bez wydawania dużych pieniędzy na reklamę.

1. Strona internetowa

Strona internetowa nie jest źródłem klientów sama w sobie. Nikt jej nie odwiedzi jeśli nie otrzyma odpowiedniej zachęty lub nie znajdzie jej pod swoim nosem. Dlatego stronę internetową traktuję jako kompleksowy system działań, na które składa się pozycjonowanie, reklamy Google Adwords i materiały firmowe.

Po pierwsze strona musi być widoczna w wyszukiwarce. Dobrze jest zlecić pozycjonowania zaufanej firmie, ale dużą część pracy mogę zrobić samemu. O tym co można zrobić dobrego na swojej stronie, aby ją wypozycjonować pisałem w poprzednim artykule „Jak prześcignąć konkurencję w Google?”.

W zależności od charakteru działalności rozważam możliwość reklamy Google Adwords. W określonych przypadkach jet to bardzo skuteczne, ale może być drogie w dłuższym stosowaniu. Jak tworzyć skuteczne reklamy Adwords wyjaśniłem w jednym z raportów.

Zupełnie darmowy sposób to umieszczenie adresu strony na wszystkich materiałach. Jest to oczywiste, ale często zapominane. Adres strony www powinien znaleźć się dosłownie wszędzie. Nie tylko na wizytówkach i folderach, ale również w stopce wiadomości mailowej, na potykaczu przed wejściem czy na banerze reklamowym.

Zawsze pamiętam jednak, aby umieścić konkretną zachętę nakłaniającą do odwiedzenia strony. Jest to skuteczniejsze niż sam adres www.

Te trzy działania pozwalają na stałe zdobywanie nowych klientów pod warunkiem, że strona zawiera wszystkie niezbędne elementy (Co powinno znaleźć się na stronie www?) łącznie z Łapaczem Klientów.

 2. Ulica

Dokładnie tuż przed wejściem do firmy. Zawsze mnie dziwi ilu obecnych klientów po prostu przechodziło obok. Mało kto z nich jednak wchodzi do środka od razu, ale dzięki ciekawemu szyldowi i reklamie, po przyjściu do domu lub biura wchodzą na stronę internetową.

Dlatego zawsze staram się o ciekawą reklamę przed wejściem lub w pobliżu firmy i umieszczam na niej wyraźny adres www i zachętę do odwiedzenia strony. Jeszcze lepszym pomysłem jest ustawienie potykacza z kieszonką na ulotki czy foldery. Nie każdy ma czas na wejście do środka w drodze do pracy, ale każdy zdąży zabrać folder. Poza tym ludzie po prostu lubią korzystać z firm, które znajdują się w pobliżu miejsca pracy czy zamieszkania.

Zobacz pomysł na ciekawą reklamę przed firmą: Reklama z jajami.

3. Facebook

To ostatnio doskonałe miejsce na poszukiwanie nowych klientów. W ciągu jednego dnia jestem wstanie zebrać nawet 100 zainteresowanych osób które w dużej części przekształcam w stałych klientów.

Nie robię tego jednak wrzucając posty o promocjach na firmowy fanpage. W tym celu wykorzystuje możliwości reklamy targetowanej. Wybieram grupę docelową określając miejsce zamieszkania, płeć, wiek, a nawet zainteresowania. To bardzo skuteczna metoda, z której warto korzystać póki Facebook nie podniesie cen.

4. Prasa lokalna

Ludzie czytają media lokalne ponieważ interesuje ich to co dzieje się w najbliższym sąsiedztwie. Lokalna gazetka to idealne miejsce na zaprezentowanie usług fryzjera, kosmetyczki czy restauracji. Reklamy w prasie lokalnej nie są drogie, często można załatwić barter lub wynegocjować dodatkowy artykuł redakcyjny. Zawsze sprawdzam czy w danym rejonie funkcjonują lokalne gazety pytając samych klientów, a nie sprzedawców reklam.

5. Firmy partnerskie

Mało kto wykorzystuje fakt, że w sąsiedztwie istnieje dużo firm, które mają już swoich klientów. Nawiązuję z nimi współpracę partnerską, której najprostszą formą jest wymiana ulotek reklamowych. Tworząc sieć kilkunastu takich partnerów w najbliższej okolicy, praktycznie sprawę klientów mam załatwioną. Jeśli każda firma przyśle mi w tygodniu tylko jednego klienta to przy 20 partnerach mogę mieć miesięcznie 80 nowych klientów bez żadnej reklamy.

6. Znajomości klientów

Któż z nas nie słyszał o reklamie szeptanej i poleceniach? Z tak zwanym marketingiem wirusowym jest jak z z seksem nastolatków. Każdy o tym mówi, ale nikt nie wie jak to zrobić. Tymczasem wcale nie jest to takie trudne;) Zadowolony klient chętnie będzie współpracował i chętnie poleci firmę znajomym. Nie można jednak oczekiwać, że sam na to wpadnie i nabierze entuzjazmu bez naszej pomocy. Wystarczy jednak dać mu odpowiednie zachęty i narzędzia, aby w szybkim czasie przekonać się że to działa.

Automatyczne pozyskiwanie klientów?

Jak widzisz nie są to wcale wyszukane sposoby na pozyskiwanie klientów. Jednak to dzięki nim pozyskuję obecnie 99% wszystkich klientów. Dużo osób stosuje te same metody, ale bez zadowalających efektów. Dlaczego? Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, o których po prostu nikt nie myśli. Zarówno strona www, reklama na Facebooku czy program poleceń muszą zawierać określone elementy i tworzyć spójny system.

Poza tym ludzie się szybko zniechęcają, myśląc że każda reklama przyprowadzi tysiące klientów od razu. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Każde z tych źródeł to raczej mały strumyczek, ale wszystkie razem wzięte tworzą już pokaźną rzekę klientów. Każde z tych źródeł daje mi po kilku nowych klientów tygodniowo. Czasami przychodzi pięciu, czasami jeden, a zdarza się że nie przychodzi żaden. W tym momencie wiele osób się niecierpliwi i rezygnuje z tej formy reklamy. Tymczasem jeśli z każdego źródła trafi chociażby tylko 3 klientów w tygodniu to w miesiącu jest ich kilkadziesiąt. Prowadząc działania systematycznie po kilku miesiącach można już pracować z setkami stałych klientów.

Właśnie w tym celu wykorzystuje system Boneter, który z każdego z tych źródeł zbiera zainteresowanych i konwertuje w stałych klientów. Boneter systematyzuje i automatyzuje te wszystkie procesy o których na co dzień zapominamy. Wystarczy podłączyć źródła do systemu i bez konieczności zgłębiania skomplikowanych technik marketingowych skupić się na swojej pracy i obsłudze klienta, a baza klientów będzie rosnąc z miesiąca na miesiąc.

Zobacz w jaki sposób Boneter pozyskuje klientów: 5 źródeł klientów z Bonetera

Potrzebujesz więcej klientów, sprawdź:

 

Znalazłeś klienta i chcesz go zatrzymać? Przeczytaj koniecznie:

 

17 KOMENTARZE

    • Dokładnie z tych samych źródeł. Należy tylko zidentyfikować sobie takiego modelowego ucznia – kim jest, co robi i gdzie go można znaleźć. Cały proces pozyskiwania ucznia będzie taki sam, różnić się będzie tylko treść komunikacji.

  1. Nie jestem przekonany co do Google Adwords, reklama działała kilka miesięcy, słowa kluczowe były dobrane i odświeżane co chwilę i nic – co mogłem zrobić źle?

    • Możliwych błędów może być dużo i aby znaleźć problem należałoby przeanalizować każdy element reklamy. Najczęściej jednak za porażkę kampanii odpowiedzialność ponosi nieodpowiednia strona docelowa i brak systemu pielęgnacji i motywowania potencjalnych klientów.

  2. Dodałabym do pkt. 1 że strona internetowa jest miejscem gdzie można budować swoją pozycję eksperta w danej dziedzinie. Ja co tydzień publikuję artykuł, dzięki min mam dodatkowe odsłony swojej strony i zwiększam tym swoją pozycję w Google

  3. korzystałam z Google Adwords i też nie przypadły mi do gustu, nie wiem może nieumiejętnie sie nim posługiwałam,a le miałam tłumaczone wszystko od deski do deski. Ja wolę zapłacić i kupić sobie od jakiejś firmy bazę danych, która przygotuje mi cały spis i nie będę musiała już marnowć czasu. Dla mnie to jest najlepsza opcja.

    • Skorzystanie z usług sprawdzonego specjalisty zwykle najbardziej się opłaca. Szkoda czasu na naukę na własnych błędach, za które trzeba jeszcze płacić.

  4. Bardzo ciekawy i przydatny komentarz. Mam tylko pytanie co do tego Łapacza Klientów? Da się go osobiście wprowadzić na swoją stronę internetowa czy potrzebny do tego specjalista? Czy wystarczy okienko w którym można zadać pytanie czy musi to być okienko wyskakujące na pierwszej stronie?

    • Potrzebna jest ingerencja w kod strony, tak więc może to zrobić osoba, która przynajmniej choć trochę się na tym zna. Wyskakujące okienko daje najlepszy efekt, ale forma może być różna – formularz, baner z linkiem do ankiety, przycisk itp. Warto przetestować różne opcje.

  5. bazy danych zakupione w internecie są dobrą opcja również, ktoś chyba wcześniej w komentarzu o tym wspominał. Ja ostatnio kupiłam na (…) dużą ilość rekordów, wszystkie były zaktualizowane. Media społecznościowe też są teraz bardzo dobra opcją, bo większość nowych firm opiera się głównie na pozyskaniu nowych klientów przez sieć.

  6. Nie znalazłem lepszej strony jeśli chodzi o tyle porad. zaczynam korzystać z Pana sposobów i zobaczymy… Dużo Pan pisze o salonach kosmetycznych a ja z innej branży ale mam nadzieje że wszystko zadziała.

  7. Rzeczywiście niedocenianymi źródłami reklamy jest ulica i reklama w lokalnej prasie. W praktyce bardzo efektywna forma pozyskiwania klientów i kontrahentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ