Jak zrobić reklamę, która przekona ogromną liczbę klientów? Jedna doskonała reklama gabinetu kosmetycznego i mamy z głowy cały ten marketing. Jak to zrobić? Co w niej napisać, co pokazać?

reklama gabinetu kosmetycznego

Być może istnieje przepis na taką reklamę. Ale nawet, jeśli zrobisz taką reklamę i opublikujesz w gazecie to i tak nie zadziała. Mimo tego, że będzie to idealna reklama, nie sprawi, że klienci zaczną kupować. Dlaczego? A czy ty kupiłeś coś ostatnio po obejrzeniu jednej reklamy?

Idealna reklama gabinetu kosmetycznego

Zamiast szukać sposobu na idealną reklamę lepiej dowiedzieć się, dlaczego ludzie kupują wybrane produkty. Z pewnością nie kupują po obejrzeniu jednej reklamy. Rzadko kiedy klient jest gotowy do zakupu po pierwszym kontakcie z firmą czy jej reklamą. Zwykle potrzebuje od 5 do 8 kontaktów. Przy czym może to być zarówno rozmowa, wizyta czy też krótkie spojrzenie na bilbord czy przejrzenie strony internetowej. Przynajmniej 5 średnich reklam zadziała znacznie lepiej niż jedna SUPER reklama.

To kwestia funkcjonowania naszego mózgu. Nasz mózg lubi działać na skróty. Wybiera to co zna. Przecieranie nowych szlaków jest dla niego męczące i trudne. Dlatego też lubimy ludzi, których znamy i wybieramy te produkty, o których już wcześniej słyszeliśmy. Nawet inż. Mamoń stwierdził, że podobają mu się tylko te piosenki, które już wcześniej słyszał. Powtarzanie to przecież najskuteczniejszy sposób nauki, a Ty chcesz nauczyć swojego klienta, że Twoje produkty są najlepsze. Powtarzając utrwalane są w mózgu nowe połączenia neuronowe. Ich siła zadecyduje jaki wybór zostanie dokonany przed półką w sklepie.

Bardzo często klient nie ma możliwości wystarczającego poznania oferty. Najczęściej traci trop już po trzecim kontakcie. W praktyce wygląda to tak, że przedsiębiorca zleca reklamę, po której nie ma zadawalającego efektu i rezygnuje z dalszej edycji. Po drugiej stronie zaś znajdują się klienci, których ta reklama zainteresowała, ale jeden raz to za mało żeby sięgnąć do kieszeni. Cześć z nich nawet samodzielnie organizuje drugi kontakt wchodząc na stronę, a jeszcze inni idą dalej i dzwonią do firmy. Jednak to dopiero jest tylko trzeci kontakt. W firmie zaś mówią, że reklama się nie sprawdziła. Były co prawda telefony, ale tylko z pytaniami, żadnych zamówień więc powtórki reklamy nie będzie. Albo medium nieodpowiednie, albo zła reklama. W tym momencie popełniają błąd i zamiast kontynuować obrany kierunek dalej szukają sposobu na idealną reklamę.

Zamiast szukać idealnej reklamy gabinetu kosmetycznego zaprojektuj system kontaktów z klientami. Zamiast jednorazowo wydawać pieniądze na całostronicową reklamę, zamów mniejszą powierzchnię, ale w każdym wydaniu. Dopracuj stronę internetową i załóż profile w portalach społecznościowych, stwórz system dystrybucji ulotek i wybierz miejsca na reklamę zewnętrzną. W ten sposób tworzysz system działań budujących świadomość i nakłaniających do działania. Przy czym budowanie świadomości jest tutaj bardzo ważne. Nie sprzedajemy, kiedy my chcemy sprzedawać tylko wtedy, kiedy klient chce kupować. A jeśli już chce kupować to musi mieć świadomość gdzie może tego dokonać.

Reklam jest tak dużo, że każda jest praktycznie odrzucana przez odbiorców. Tak naprawdę klient niewiele zapamięta w trakcie oglądania jednej reklamy, ale żeby kupić musi mieć odpowiednio dużo informacji o firmie i jej ofercie. Zaprojektuj system, który będzie systematycznie dostarczał porcje informacji. Każdy kolejny komunikat będzie lepiej działał, jeśli klient już wcześniej słyszał o marce. Stosuj różne kanały dotarcia i buduj świadomość, w kwestii funkcjonalności firmy w każdym aspekcie chociażby informując o zaangażowaniu w akcje charytatywną.

Dopiero suma wszystkich działań i informacji, które dotrą do klienta w dłuższym czasie stworzy prawdziwie idealną reklamę gabinetu kosmetycznego.

 

Potrzebujesz konkretów? Przeczytaj koniecznie:

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

Leave a Reply