Promocja na Facebooku: Jak pisać, aby wypromować firmę?

59
44194

Facebook to idealne źródło nowych klientów. Na pewno słyszałeś to nie raz. Każdy poleca zakładanie firmowych stron na Facebooku i zbieranie fanów, którzy z pewnością przyciągną dodatkowych klientów.

Wielka społecznościowa sieć, w której informacja rozchodzi się błyskawicznie sprawia, że promowanie firmy staje się proste i praktycznie darmowe.

Skuszony obietnicami zakładasz fanpage i z uporem maniaka prosisz każdego znajomego o polubienie. Czujesz podświadomie, że za chwilę cała lawina nowych klientów ruszy do Ciebie jak tylko wrzucisz na tablicę informację o najnowszej promocji. Czekasz, czekasz, czekasz…. i nic się dzieje. Okazuje się, że to nie działa. Ludzie niechętnie przyłączają się do wyznawców Twojej marki, a nowych klientów jak na lekarstwo.

Czy cała ta zadyma z super marketingiem społecznościowym to ściema?

Czy promocja na Facebooku w ogóle działa? Dlaczego tak mało firm odnosi sukces w zdobywaniu klientów na Facebooku?

Zastanówmy się czym jest Facebook dla ludzi i dlaczego z niego korzystają. Wystarczy przejrzeć najbardziej popularne posty wśród naszych znajomych, aby dojść do ciekawych wniosków…

promocja na facebooku

Facebook to jedna wielka impreza!

Ludzie zaglądają na swoje facebookowe konta dla zabawy i rozrywki. Robią krótką przerwę w pracy i przy okazji dowiadują się co słychać u znajomych i rodziny. Kto i gdzie był, z kim i po co… Ot zwykłe plotki, ciekawostki i żarty. Z jednej strony tematy bardzo lekkie, ale z drugiej bardzo nam bliskie, bo dotyczą osób które znamy. To dokładnie to samo co interesuje nas podczas zabawy na sobotniej imprezie: żarty, plotki i ciekawostki –  zero polityki i marketingu!

Co się stanie gdy na taką imprezę wchodzi nieznany gość w garniturze i próbuje coś sprzedać? W najlepszym przypadku zostanie zignorowany. Często jednak zostaje wręcz wyklęty i wyśmiany. Tak właśnie dzieje się z firmami, które próbują prowadzić zwykłe działania marketingowe w sieci społecznościowej.

Firma na Facebooku próbując zachwalać i sprzedawać swoją ofertę zachowuje się często po prostu jak nieproszony gość na koleżeńskiej imprezie. Przechwala się i próbuje załatwiać tylko swoje interesy, tak naprawdę nie interesując się pozostałymi członkami społeczności. „Nasza firma jest najlepsza, jesteśmy najskuteczniejsi, przyjdź tylko do nas, bla, bla…” – czy takiego nudziarza można polubić? Bo czym innym jest notoryczne umieszczanie informacji: „kup, zamów, skorzystaj z promocji” jak nie zwykłym nudnym przechwalaniem.

Zaczynając marketing na Facebooku musisz sobie uświadomić, że wchodzisz w bardzo prywatne relacje między przyjaciółmi i rodziną. W takich realiach po prostu się nie sprzedaje. To jest nie tylko nieskuteczne, ale także mało kulturalne. Bo kto lubi pseudo znajomych, którzy pod przykrywką przyjaźni próbują na Tobie zarobić?

 

Czy w takim razie na Facebooku nie ma miejsca dla firm i marketingu?

Oczywiście że jest. Facebook to doskonały sposób na wzmocnienie relacji z klientami. Musisz tylko zdjąć ten sztywny firmowy garnitur, ubrać się jak na imprezę lub spotkanie z przyjaciółmi i zachowywać się tak jak w gronie znajomych.

Pokaż ludzką twarz swojej firmy, zainteresuj się ludźmi, a sprzedaż i promowanie oferty zostaw na później. Tylko w taki sposób zyskasz zainteresowanie i przychylność internautów. Wzmocnisz relacje z klientami, bo pokażesz to, czego zwykle nie widzą.

Jeśli prowadzisz firmowy fanpage to warto tę kwestię przemyśleć. Zastanów się czy czasem nie zachowujesz się jak zwykły sprzedawca, który wprasza się na przyjacielskie przyjęcie.

Mark Zuckerberg stworzył Facebooka, aby ułatwiać budowanie relacji społecznych. Firmy nie są tutaj wyjątkami.

 

Praktyczny poradnik:

Promocja na Facebooku

 

 Przygotowałem specjalny raport z praktycznymi wskazówkami dot. skutecznego marketingu na Facebooku. Z raportu dowiesz się między innymi:

– jakie są najskuteczniejsze tematy  postów,
– jakie typy postów najbardziej interesują klientów,
– w jaki sposób zwiększyć zasięg informacji,
– czego nie wolno robić na firmowej stronie,

a także uzyskasz szereg technicznych wskazówek do natychmiastowego zastosowania.

Odbierz raport „Jak pisać na Facebooku”

 

59 KOMENTARZE

  1. Witam
    Z doświadczenia wiem że udostępnianie informacji o nowych produktach czy promocjach sprawdza się. Ludzie klikają i czytają. Co do odzewu to bywa różnie 😉

  2. Z moich doświadczeń wynika iż za dużo reklam i informacji zasypuje tablice facebook’a i trzeba dobrze się zastanowić aby się wyróżnić i napisać coś ciekawego, i rzeczywiście mimo starań nie zawsze jest masowy odzew, natomiast wierne jednostki często się znajdą.

  3. warto pisać w niedługich odstępach czasu (np. tydzień) koło dwóch wybranych tematów i stale rozwijać, poszerzać zagadnienie, dorzucać coś nowego. W międzyczasie wstrzeliwać chwytliwe wydarzenia nawet niekoniecznie z najbliższej okolicy ale informujące w żartobliwej formie o czymś ciekawym, śmiesznym itp.
    Fanpage ma żyć.

  4. Z moich doświadczeń wynika, że ludzie potrzebują ciągłej stymulacji, ciągle nowych, fajnych , ciekawych informacji. Dopiero między tymi informacjami możemy przemycić informację o promocji lub produkcji, ale zawsze trzeba wzbudzić w czytelniku potrzebę. Dobra praca na FB przynosi efekty.

  5. Witam,

    w naszym przypadku przeszliśmy ogromną pracę nad znalezieniem sposobu jak reklamować się skutecznie na FB (od firm zajmujących się prowadzeniem fun page profesjonalnie – z różnym skutkiem, a sporym nakładem finansowym, przez samodzielne prowadzenie i szkolenia z zakresu „funkcji i reklamy na fb” – z bardzo dobrym rezultatem) i małymi krokami widzimy pozytywne przebłyski 🙂

    Newsy, ciekawostki, plotki z naszej branży, informacje przydatne pacjentowi – sprawdzają się – fani lubią i komentują 🙂 a jak chcą doczytać więcej odsyłamy ich na bloga / www gdzie znajdują się całe artykuły na dany temat

    konkursy – cieszą się dużą popularnością – jak to z konkursami bywa 🙂 z różnym skutkiem sprzedażowym 🙂 ale ciekawie skonstruowany konkurs przyciąga setki nowych fanów.

    Ciągle szukamy sposobu jak reklamę na fb skonstruować by zobaczyć zwiększoną sprzedaż – i wierzymy, że zostanie nam to objawione 🙂

    Tymczasem korzystając z dotychczasowej wiedzy będziemy użytkowników zabawiać, rozśmieszać i podprogowo przypominać o naszym miejscu 🙂

    pozdrawiamy,
    Face and Body Institute

  6. My pokazujemy najciekawsze fakty z zycia firmy, nawet zdjęcia z frmowych urodzin salonu.
    Ciekawostki, filmiki z zabiegów – to interesuje.

    Fanów nam przybywa 1-2 tygodniowo. Przy większych akcjach – odsłon bywało do 4000. to chyba nieźle, dla mnie FP to dodatek do dobrej strony www i nigdy jej nie zastąpi.

    Klientki zaglądają na FP, często w trakcie zabiegów opowiadają co tam widziały i doputują o więcej szzegółow.

    Z pewnosią chciałabym aby to narzędzie bardziej dynamicznie działało. szukam na to odpowiedzi.

  7. No właśnie, popularny FB a tak ciezko samodzielnie go prowadzić ze względu na brak czasu i pomysłu. Pytanie czy zlecić prowadzenie FB firmie czy robić to samemu? Ja prowadzę FB dla swojego salonu ale nie jestem uzalezniona od internetu i rzadko tu bywam. Poza tym mam problem z dobrem tematów, czy to maja być branżowe teksty, czy raczej niezwiązane z branża a śmieszne i ciekawe….jak często należy dodawać wpisy …zanim się obejrze to mija tydzień od ostatniego wpisu… Więc rzeczywiście informuje tylko o nowościami i promocjach a zainteresowanie niewielkie albo żadne….

  8. Witam,
    Faktem jest, że każdą reklamę usuwam od razu, nie patrzę nawet o co chodzi. Sama zasypuję znajomych informacjami o wydarzeniach u mnie w firmie. Kiedy oferuję coś naprawdę wyjątkowego i przyłożę się do promocji, efekt jest…. jako taki:)

  9. Prowadzę fanpage swojego gabinetu i niestety nie zauważyłam żadnych reakcji klientów z fb. Początkowo zamieszczałam ciekawostki z branży beauty, opisy zabiegów, promocje, konkursy, ale żadne z tych działań nie spowodowały większego ruchu oraz zainteresowania. Od jakiegos czasu zamieszczam jedynie promocje, które przeważnie dostają kilka „like’ów” i na tym aktywność fanów się kończy… chętnie dowiem się, jak mogę zwórcić ich uwagę na oferte mojego salonu:)

    • Ja za to co jakiś czas robię sobie kampanię na facebooku i zawsze znajdzie się ktoś zainteresowany, często ludzie zadają pytania o moją usługę, jakby nie chcieli dzwonić, może w sieci czują się bardziej anonimowi?

  10. Nasz salon również udziela się na facebooku ale jest to dość mało istotna reklama, cały czas coś wpisujemy a to promocje a to porady a to zdjęcia śmieszne ale też i ładne, odzew niezły ale polecenie klientów jest najlepszym sposobem niema na to siły 🙂

  11. Witam ; )
    Z moich doświadczeń wynika że reklamy umieszczane na facebooku nie ciesza sie duzym zainteresowaniem. Nie wiem czy wynika to ze znudzenia ludzi masa reklam ktore sa obecne niemal wszedzie czy poprostu z bledow w jaki sposob sa przekazywane. Zainteresowaniem ciesza sie zdjecia z roznych szkolen pokazow czy poprostu oferowanych przez nasz salon zabiegów.
    Mysle ze promocje oraz zdjeica nie powinny byc umieszczane codziennie poniewaz po pewnym czasie ludzie beda znudzeni i zwyczajnie przestana czytac nasze posty nie zaleznie od tego czy beda ciekawe. Pozdrawiam i mam nadzieje ze dowiem sie jak skutecznie przekazywac promocje na facebooku.

  12. Witam,
    moja przygoda z fan pagem swojego saloniku nie jest długa, ale muszę przyznać, że po kilku „fejbukowych” akcjach w moich progach zagościło dużo więcej niż zwykle osób i niektórzy z nich zostali stałymi bywalcami. Oczywiście było kilka pomyłek. Na pewno liczą się krótkie, chwytliwe hasła, a nie długiej treści teksty. Na pewno zasięg jest dużo większy, dzięki klikaniu „lubie to” przez Klientów 🙂

  13. W moim przypadku najlepiej sprawdzają się zdjęcia moich prac. Bez cen, haseł promocjyjnych, a po prostu prezentacja nowych odcieni, efektu końcowego…Kobietom bardzo podobają się nowe trendy…
    W tym przypadku odzew jest największy, zdobywam nowych fanów:)a raczej fanki.

  14. u nas nie sprawdziły się promocje facebookowe, jedynie zdjecia w trakcie wykonywania usług i krótki opis efektow zabiegu 🙂

  15. Witam.
    Nie ukrywam, że rzeczywiście niezwykle trudno jest zdobyć klienta przez FB.
    Brak czasu nie pozwala mi na codzienne dopisywanie ciekawostek z życia firmy, a myslę, że jest to działanie potrzebne.
    Pozdrawiam.

  16. Reklama… W mojej 13 letniej praktyce zawodowej we własnej firmie, sprawdziłam juz wiele różnych form reklamowych. Nie zawsze jednak były to dobrze wydane pieniądze.
    Jedno wiem na pewno warto istnieć w internecie, pozycjonowanie, reklama google, przyciaga ludzi szukających konkretnych usług. Strona www to podstawa a FANPAGE to dopełnienie aktywnej formy komunikacji.
    Podoba mi sie też system boneter, którego uzywam od kilku miesięcy. Klienci wracają, piszą opinie i dzięki temu też mam z nimi kontakt.

  17. ja przyznaje sie,ze niestety,ale moj fanpage „nie wyglada”
    a chcialabym bardzo,zeby moi klienci zagladali z ciekawoscia na fb
    teraz jestem swiezo po otwraciu 3gabinetu,wszytsko prowadze sama,no i niestety ale na fb wrzucam na szybciocha jakiekolwiek info.
    jesli chodzi o reklame u mnie najlepeij spisuje sie na recepcji wywieszka co w danym miesiacu jest w promocji.
    strona rowniez nie nalezy do najlpeszych
    jedyne co,to klienci sa:)
    natomiast w nowej placowce nie mam jeszcze bazy klientow,i wiem,ze fb teraz bedzie wazny
    napewno wyciagne wiele z poradnika, ponieaz chce,zeby wizerunek firmy na kazdej plaszczynie byl bardzo dobry

  18. Witam
    U mnie sprawdzają się najbardziej zdjęcia zajęć, które prowadzę i klientów „w akcji”. Wtedy najczęściej wywiązuje się dyskusja i wiele osób może dane zdjęcie zobaczyć. Sprawdziłam, ze najlepiej zamieszczać zdjęcie z pytaniem, na które klienci odpowiadają lub jakieś wariacko- kontrowersyjne – wtedy komentują i biorą udział w dyskusji. Promocje są mało skuteczne w moim przypadku.
    Pozdrawiam

  19. Wcale nie jestem pewna czy marketingowo na FB odnosimy jakikolwiek sukces 🙁 Kampania pozyskiwania fanów przeprowadzona przez firmę zewnętrzną okazała się jałowa, niby są, ale tak na prawdę ich nie ma, żadnej aktywności… Chyba ludzie mają tego wszystkiego za dużo… Albo musimy jeszcze jakiś czas ciężko popracować…

  20. W naszym przypadku w zdobycia fanów najlepiej sprawdzają się konkursy – zarówno te przeprowadzone we własnym zakresie jak i we współpracy z innymi firmami. Ważny jest pomysł na konkurs. Im więcej zabawy tym lepiej 🙂 Co do postów najwięcej interakcji wywołują rzeczy śmieszne i kontrowersyjne. Jednak z uwagi na branżę najczęściej zamieszczamy zdjęcia z eventów oraz aktualne oferty. W naszym przypadku sprawdza się to bardzo dobrze i często przekłada się na sprzedaż.
    Tak naprawdę moim zdaniem najważniejsze jest aby nasi fani byli także naszą grupą docelową do której kierujemy ofertę. Nie liczy się liczba fanów a ich „jakość”

  21. W moim przypadku największym zainteresowaniem ciesza się publikowane zdjęcia, prezentujące moja prace. To dzięki nim Klient dowiaduje się o mojej pracy i wie co jestem w stanie zaoferować.
    Jednym słowem, mysle ze na facebooku największym powodzeniem cieszy się prezentowanie własnej pracy a nie cudzych pomyslow, trendow itp.
    Wedlug mnie konkursy przyciagaja jedynie ‚jednorazowych Klientow’ i rzadko kiedy możemy liczyc na to, ze taki Klient do nas powroci.

  22. Witam.
    Ze swojego doświadczenia mogę stwierdzić iż najefektywniej działają formy ” dyskusji” . Ludzie czytają i utożsamiają się z poruszanym tematem 🙂

  23. dopiero zaczynam przygodę z marketingiem i niedawno założyłam fan page firmy na facebooku, fajnie by było dowiedzieć się czegoś ciekawego, żeby moja praca miała ręce i nogi.. Ponieważ pracuję w branży hotelarskiej, ciężko uaktualniać status zbyt często ponieważ za bardzo nie wiadomo o czym pisać żeby zainteresować, bardzo bym była wdzięczna za otrzymanie takiegoż poradnika:)

  24. Wszystko co zamieszczam na stronie facebooka niestety nie przynosi takich efektów jakbym chciała. Na ile to możliwe zamieszczam zdjęcia z sesji zdjęciowych przy współpracy i modelki i fotografa (sama jestem wizażystką), ale niestety czasem rosną tylko lajki a klientów wcale nie jest więcej. Zdaży się, że dzięki „fb” przybędą nowe osoby, ale niestety nie zdaża się to często. Pomimo konkursów, rabatów oraz fotek, które teoretycznie powinny zachęcić nie ma szału:(

  25. U nas popularnością cieszą się konkursy. Dużo osób oglądało też metamorfozy, które robiliśmy w salonie. Próbuję stworzyć grupy tematyczne -zamknięte tylko dla zainteresowanych tematem osób, ale trudno to zrobić.Odzew jest największy na okazje z ostatniej chwili gdy niespodziewanie robi się luka w grafiku i dajemy wówczas jakiś fajny zabieg w obniżonej cenie.

  26. Witam. U mnie najlepiej sprawdza się co miesięczna akcja z roznoszeniem ulotek do skrzynek na listy. Jest to chyba najtańsza reklama ale uważam, że trafia do największej liczby odbiorców.
    Nikomu nie polecam reklamy w gazetach. Są drogie i w ogóle nie skuteczne. Bardzo często zdarza się, że takie firmy oszukują z nakładem, lub w ogóle nie piszą jaki jest nakład.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów.

  27. Witam serdecznie,
    to co w ogóle nie sprawdza się na moim facebookowym profilu to próba rozwinięcia dyskusji. Kiedy nie oferujemy niczego w zamian, to jest cisza jak makiem zasiał.

    Bez marchewki nikomu się nie chce „pogadać” tak po prostu….

  28. Witam
    Przyznam szczerze, że reklama to trudny orzech do zgryzienia. Mam gabinet w małej miejscowości i bardzo trudno jest przyciągnąć ludzi do siebie. Próbowałam zamieszczać zdjęcia i nowe oferty na FB ale szczerze nikt z takiej strony się nie zgłosił na masaż. 🙂

    • U mnie nawet „marchewki” czyli gratisy nie działają, a staram się być aktywna regularnie i promowac oferty sezonowe.Mam w planie mały event, który chciałabym wypromować właśnie na FB, więc poradnik przydałby się bardzo.Ogólnie działają nam tylko oferty typu last minute-50% (nawet kilka m-cy po zakończeniu promocji klientki pamiętają), ale ile można tak działać?!

  29. Wszystko działa na FanPage-u ,konkursy,zdjecia,nowinki, propozycje na kolejnu sezon. Jedno lepiej,drugie gorzej jednak musimy sobie zdać sprawę z tego ,że tylko niewielki % lajkowiczów zostanie naszymi klientami stałymi, są to łowcy dobrych okazji i nie przywiązują się.

  30. Witam, to prawda – można na fb wrzucać dużo informacji marketingowych i jednocześnie nie widzieć z tego przełożenia w klientach, mimo, że nasz salon ma dość dużo fanów. Cały czas zastanawiam się jak poprowadzić dialog z moimi klientami na fb, by była to rozmowa, a nie tylko jednostronna aktywność. Obserwuje kilka firm z mojej branży, gdzie tak naprawdę pod każdym postem ta aktywność się pojawia- pojawia się wówczas pytanie? czy czasami te firmy nie zadbały o to, by były te komentarze, wynajmując firmę zewnętrzną…Z chęcią skorzystam z poradnika, może dowiem się jakie błędy popełniamy…Pozdr serdecznie

  31. Witam, to prawda można dużo wrzucać przeróżnych postów na fb i jednocześnie nie widzieć z tego przełożenia na klientów w salonie. Zastanawiam się często, jak to jest, że obserwując inne firmy z branży mają bardzo aktywnych fanów, a u nas jest tylko jednostronna aktywność. Z chęcią skorzystam z porad, by może w końcu poczuć, że fb może być też dobrym narzędziem marketingowym. Pozdr

  32. U nas sprawdzają się akcje, które angażują niestety wiele ludzi i kosztów, dlatego chętnie poznamy inne możliwości kreowania ruchu na Fanpage’u.
    Z naszego doświadczenia już wiemy, że sprawdzają się akcje ładne z pewnym dystansem do tego co robimy, czyli pokazujące też i wpadki. Im wiecej rzeczywistości, tym lepiej.
    Pozdrawiamy!

  33. Od niedawna założyłam FP niebardzo wiedziałam jak zdobywać znajomych na FB aż zablokowano mi raz na 14dni pózniej na 30 dni .Ciągle umieszczamy nowości ,promocje , ciekawostki itp.Ale odzewu bardzo nie ma czasami kilka polubień i tyle . Staram sie być aktywna często robię wpisy.Potrzebuję porady bo następnym razem już zablokują mi na dobre .
    Pozdrawiam
    Studio Urody Estetyka

  34. Czasami zastanawiam się, jak jakieś firmie udało się zgromadzić tak dużą liczbę polubień, skoro ok 85% zamieszczanych treści, to info próbujące wcisnąć coś ludziom…

    • Najczęściej stosowane są trzy strategie:
      – masowa kampania reklamowa nakłaniająca do polubienia strony,
      – tzw. żebrolajki czyli polub nas o coś dostaniesz,
      – zakup fanów od firm zewnętrznych

  35. Wazne sa ciekawe pytania zachecajace do zastanowienia i wypowiedzi. Temat musi byc interesujacy dla szerszego grona i wzbudzac emocje. Do tego warto konktynuowac poruszane kwestie by budowac u uzytkownikow dlugofalowe wiezi.

  36. Witam,
    co do reklamy na Facebooku to powiem szczerze, że ze skutecznością tej formy reklamy u nas bywa różnie. Facebook służy nam głównie do informowania klientów i klientek o nowościach i promocjach a także wydarzeniach które miały bądź mają mieć miejsce. Jednym słowem używamy go jako narzędzia jako uzupełnienie reklamy smsowej i mailowej. Te dwie ostatnie w przeciwieństwa do reklamy na portalach społecznościowych cieszą się znacznie większą aprobatą i uznaniem klientek a co za tym idzie znacznie większą skutecznością. Natomiast wiem też z czego to wynika. Z tego, że nie robimy tego dobrze. Jak to się mówi każdy zamek ma swój klucz. Powiem szczerze, że sam do końca nie wiem do kogo w ogóle ta reklama zamieszczona na Facebooku trafia. Czy do osób które polubiły nasz salon, czy do osób które są w naszych znajomych (u nas jako osoby na którą jest zarejestrowana strona firmowa), czy może do osób które polubiły jakiś nasz post;)

  37. Witam! Założyłam FP dla mojego sklepu z odzieżą używaną, zamieszczam na nim zdjęcia odzieży tzw. perełek informacje o dostawie. Jednym słowem podstawowe informacje o życiu sklepu, chciałabym coś urozmaicić. Nie potrzebuje gotowych wpisów itp. ale jakieś wskazówki. Klientki są ciekawe FP „ciucholandu” i podchodzą do tego z zainteresowaniem. Pozdrawiam

  38. Witam

    Prowadzę salon kosmetyczny jesteśmy również na facebooku staram się wprowadzać nowe produkty i oczywiście opisuję nowości na facebooku ale odzew hmmm no cóż mizerny jak również szukanie nowych osób które polubią stronę też jest problem moje klientki w większości nie posiadają facebook i co w tedy?

    Pozdrawiam

  39. Witam, reprezentuję firmę, która dopiero „przymierza” się do rozpoczęcia swojej aktywności na portalu społecznościowym FB. Przeglądając jednak z ciekawości FP innych firm, mogę stwierdzić, iż dla mnie najbardziej ciekawe są te, które zawierają dużą ilość zdjęć – jeśli dana fotografia zainteresuje mnie, przyciągnie moją uwagę, z większym zaangażowaniem czytam zamieszczone poniżej komentarze lub prowadzone dyskusje. Zdaję sobie jednak sprawę, że działania polegające na prowadzeniu FP nie mogą sprowadzać się jedynie do zamieszczania/ dodawania samych zdjęć dlatego też, chciałabym dowiedzieć się w jaki sposób prowadzić interesującego dla odbiorcy wspomnianego FP. Zależy mi na tym, by chociaż w pewnym stopniu zminimalizować i ograniczyć możliwość popełniania błędów poprzez niewłaściwe prowadzenie szeroko rozumianych działań, które nie sprawdzają się w tego typu kampaniach.

  40. Witam,
    Posiadamy już fanpage na Facebooku, ale liczymy na to, że poradnik pomoże nam lepiej budować relacje z Fanami. W praktyce nie jest to takie proste. , ale na FB na pewno warto być. Trzeba zamieszczać jednak przemyślane posty: newsy, porady, ciekawostki z branży – koniecznie trzeba być z nimi na bieżąco. Sukcesem nie są tylko polubienia ale aktywność fanów: komentarze, udostępnienia itd.

  41. Witam,
    od niedawna prowadzę firmowego FB i właśnie zrozumiałam, że zachopwuję się jak ten nieproszony gość na koleżańskiej imrezie. Z doświadczenia wiem już, że największy odzew dają konkursy, post z pytaniem na końcu (wywpołuje to dyskusje) i poza tym chyba nic wieęcej nie wiem. Proszę o poradnik i biorę się ostro do roboty 😉 Pozdraiwam

  42. Witam,
    Jestem dopiero na początku swojej działalności, a co za tym idzie marketingowej drogi. Moja strona internetowa również dopiero się rodzi w wielkich bólach, a Fanpage to śpiew przyszłości :), ale z uwagą czytam wszystkie rady, aby popełnić jak najmniej błędów. Nie ukrywam, że poradnik byłby kolejnym cennym dla mnie źródłem wiedzy.
    Pozdrawiam 🙂

  43. Witam
    Od niedawna zajmuje się stroną firmową w branży hotelarskiej. Branża dość specyficzna i wydaje mi się, że facebook jest dość ważnym kanałem komunikacji z Gośćmi. Osobiście uważam, ze zdjęcia działają najsilniej, mniej nowe oferty (może dlatego że pojawiają się one bardzo często), a informacje o zbyt długiej treści czyli ciekawostki, opisy nie maja żadnego oddźwięku ze strony Gości.
    Trzeba jednak podkreślić ze każda branża to inna bajka i jestem ciekawa czy raport bierze tą opcje pod uwagę 🙂

  44. W naszym mieście istnieje sporo salonów kosmetycznych, więc konkurencja jest bardzo silna. Próbujemy różnych strategii marketingowych – jedno wiemy już na pewno: banery, ulotki, reklama w lokalnej prasie nie dają spodziewanych efektów. Facebook jest dobrym medium, aby pośredniczyć z klientem. Nie wiemy jednak co zrobić, by fanpage naszego salonu nie wyglądał tak, jak setki innych.
    Nie ma wątpliwości, że najbardziej skuteczną reklamą salonu jest po prostu zadowolony klient, który poleci firmę swoim znajomym. Pytanie tylko: jak sprawić, by ów klient w salonie się pojawił…

  45. Prowadzimy FP już długi czas. Nie mogę się zgodzić, że ludzie oczekują tylko imprezy. W przypadku niektórych firm, niektórych branż, ludzie oczekują bardzo profesjonalnej relacji i rozwiązania ich problemów. Owszem sprawdza się gdy co pewien czas wrzucimy jakieś „lekkie” treści, ale musi być to przerywnik.

    • Masz rację, ale w dalszym ciągu nie jest to próba sprzedaży, a pomoc i dzielenie się wartościową informacją. W dalszym ciągu porównanie do „imprezy” ma jak najbardziej sens, bo nie dla wszystkich spotkanie towarzyskie to głupie żarty i zabawa. „Impreza” to także okazja poznania ciekawej osoby, która ma coś mądrego do powiedzenie, a w dodatku może nam pomóc. Jeśli firma występuję w roli takiego ciekawefgo rozmówcy to wielki plus, ale spróbuj sprzedawać i umieszczasz typowe reklamy, a szybko stracisz wielu słuchaczy…

  46. u nas sprawdza sie forma konkursowa na fb, faktycznie ludzie dla wygranej zaknteresuja sie. reklamy na fb nigdy nie wykupilam, mialam taki zamiar ale gdy sama widze codziennie kilka reklam salonow to stwierdzilam ze szkda kasy. podawalam promocje ale nikt wlasciwie nie korzysal teraz prowadze jako forme nowonek, podpowiedzi, ciekawostek

  47. My prowadzimy funpage od niedawna, ale zauważyłam, że większym zainteresowaniem cieszą się posty z ciekawostkami. Czyli opisywanie nowości na rynku, porady. No i wbrew pozorom promocje również mają wzięcie. Moim zdaniem trzeba znaleźć jakiś środek między tym wszystkim. Nie może być samej imprezy, ale też nie może być w kółko o zabiegach.

  48. Ponieważ jeszcze nie posiadamy strony www,- jest w trakcie budowy, wiec postanowiłyśmy uruchomić wcześniej fb. I co ? Klienci pytają się o stronę www. Być może musimy jeszcze dużo się nauczyć a może nie potrafimy tego zrobić w odpowiedni sposób

    • To bardzo dobrze, że klienci pytają o stronę. To znaczy, że są zainteresowani ofertą. Poinformować o pracach i jak najszybciej odpalić stronę;) Bardzo dobrym rozwiązaniem na czas budowy strony jest strona z informacją i formularzem z adnotacją typu – „podaj swój adres e-mail, a poinformujemy Cię kiedy strona będzie już gotowa i prześlemy specjalną ofertę promocyjną”.

  49. Jak przekonać naszych klientów (osoby lubiące nasz profil) do powierzenia nam zlecenia/wzięcia udziału w wydarzeniu/szkoleniu przez nas organizowanym. Zauważyłam tendencje, że mimo, że dużo osób lajkuje stronę, to oddźwięk w rzeczywistym świecie jest stosunkowo mały.

    • To się zgadza, na Facebooku ludzie chętnie klikają – bo to jest łatwe, ale często tylko na tym się kończy. Dlatego zawsze Facebooka trzeba traktować tylko jako „stację przesiadkową” i szybko przechodzić na inne formy kontaktu np. mailing.

  50. Artykuł i poradnik przydał się w praktyce, polepszyłem komunikację na fanpage’ach którymi zarządzam. Zastanawiam się, czy to opisane wskazówki nie podchodzą bardziej pod public relations niż pod marketing.

  51. Jestem absolutnie zafascynowana rzetelnością oraz innowacyjnym podejściem całego pakietu zyskowna firma. Niemal natychmiast po rozpoczęciu zmian w firmie i wdrażaniu pomysłów uzyskałam dużo, dużo większy ruch na stronie! GENIALNE. Przeszłam niezliczoną ilość szkoleń, przeczytałam masę książek ale dopiero dzięki informacjom zawartym tutaj zauważyłam korzystne zmiany. Bardzo dziękuję i gorąco polecam.

Dodaj komentarz