Analizując kolejne strony internetowe lokalnych firm usługowych, zauważyłem pewne niebezpieczne przyzwyczajenia ich właścicieli, które możesz wykorzystać, aby podnieść swoją pozycję w Google.
Pozycja w Google - jak prześcignąć konkurencję?

Na większości stron opisy usług i oferty są bardzo lakoniczne i zdawkowe, a na wielu stronach takie opisy są wręcz kopiowane z innych stron.

Jak to ma się do pozycjonowania? Wbrew pozorom ma to ogromne znaczenie. Poza tym, że krótki lub powielony opis z pewnością nie zachęci klienta do zakupu to na dodatek może spowodować problemy ze znalezieniem takiej strony w Google. Pozycja w Google nie będzie najlepsza…

Zadaniem wyszukiwarki Google jest pokazanie użytkownikowi listy najbardziej wartościowych stron. W celu sprawdzenia i zakwalifikowania danej strony Google wykorzystuje specjalny algorytm. Jeszcze do niedawana w dużym uproszczeniu ten algorytm liczył linki do strony i na tej podstawie oceniał jej wartość. Wszystko w myśl zasady: popularna i wartościowa strona jest linkowana przez inne strony. Sprytnie wykorzystały to firmy pozycjonerskie, które zaczęły tworzyć całe lasy sztucznych stron tylko po to, aby podpiąć jak najwięcej linków do pozycjonowanej strony. Powodowało to fałszowanie wyników, bo nawet słaba strona mogła znaleźć się na pierwszym miejscu jeśli jej właściciel opłacił odpowiednią ilość sztucznych odnośników.

W tym roku Google raz na zawsze pożegnał się z tą zasadą i tak zmienił algorytm, aby ten zamiast linków sprawdzał treść na stronie. Teraz za najważniejszą kwestię uznaje się unikalną i wartościową treść. Z drugiej strony witryny, które mają skopiowane opisy są wręcz usuwane z listy Google. Nikt ich nie znajdzie, bo po co skoro ich właściciele nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Dużo z tych firm dalej płaci pieniądze za pozycjonowanie lub lub reklamy AdWords, nie mając świadomości, że sami podcinają sobie skrzydła.

 

I tu jest właśnie szansa dla ciebie

Wystarczy, że zamienisz skopiowane opisy na własną treść, wzbogacisz stronę o dodatkowe informacje napisane własnymi słowami, a od razu staniesz na wyższej pozycji od 90% konkurencji.

Pozycjonowanie jeszcze nigdy nie było takie łatwe!
Napisz ciekawe i własne opisy usług, sprzętu czy firmy, a Google doceni twoją indywidualność. Twoja strona będzie łatwiejsza do pozycjonowania, a potencjalni klienci szybciej do niej dotrą w gąszczu innych witryn. To jest takie proste, ale ludziom po prostu nie chce się pisać. Zlecają uzupełnienie tekstów informatykowi lub pracownikowi, który nierzadko kopiuje całe fragmenty z innych stron jednocześnie pozbawiając właściciela pieniędzy. Przecież umiesz pisać i znasz się na tym co robisz więc w czym problem, aby napisać po swojemu o ofercie? Im więcej unikalnej treści na stronie tym większa wartość dla klienta i lepsza pozycja w Google.

 

To jednak nie wszystko…

Jeszcze bardziej od unikalnej treści Google kocha unikalną treść dodawaną systematycznie. Wykorzystując ten fakt i znając ludzkie lenistwo możesz wyprzedzić konkurencję o całe lata świetlne! Stałe dodawanie treści jeszcze bardziej poprawi pozycję strony. Najlepiej w tym celu założyć dział aktualności i porad w formie bloga w domenie strony. Potem wystarczy systematycznie kilka razy w miesiącu dodawać krótkie artykuły na tematy, które interesują klientów. W ten sposób zyskujesz ciekawy materiał dla klientów i przychylność Google za jednym razem. Podczas gdy strony konkurencji ze skopiowanymi lub krótkimi opisami będą usuwane z wyszukiwarki, twoja pozycja będzie rosła z miesiąca na miesiąc. I to wszystko zupełnie za darmo!

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz