Jak wybrać domenę firmowej strony www

2
3430

Jeśli prowadzisz firmę musisz mieć stronę internetową, a strona nie może istnieć bez domeny czyli jej adresu www.  Za chwilę poznasz ciekawy pomysł jak wybrać domenę, która będzie darmowym i skutecznym narzędziem promocji.

jak wybrać domenę

Dobrze dobrany adres strony firmowej może być bardzo skutecznym narzędziem promocji. Domena to najkrótszy i w pełni samodzielny komunikat reklamowy. Adres strony bardzo często współtworzy tzw. pierwsze wrażenie. Dzisiaj klient częściej zapyta o adres strony internetowej niż o numer telefonu. Dlatego też wybór domeny powinien być przemyślaną decyzją. Dobra domena zachęca do wejścia na stronę, jest łatwa w wymowie i szybko wpada w pamięć.

Rejestrując domenę, musimy podjąć decyzję, czy będzie to domena globalna, np. „com”, czy krajowa, np. „pl”. Rejestrowanie domeny ze wszystkimi możliwymi końcówkami wskazane jest tylko w nielicznych przypadkach. Jeśli prowadzisz lokalną firmę w Polsce to jedynie słusznym wyborem będzie końcówka .pl. Nie ma sensu płacić za wszelkie domeny typu .com, .eu, .info. Domena .pl jest łatwa w zapamiętaniu, a większość polskich użytkowników automatycznie wpisuje adres właśnie z tą końcówką.

Jak wybrać domenę, która będzie darmowym i skutecznym narzędziem promocji?

Jeśli planujesz szerokie wykorzystanie Internetu w swojej działalności powinieneś podejść do wyboru domeny w sposób marketingowy. Domena powinna być, Twoją pierwszą reklamą. Reklamą, za którą nic nie płacisz, a jednocześnie wykorzystujesz w bardzo szerokim zakresie. Wybierając domenę marketingową od samego początku kontaktu z serwisem, klient będzie świadomy Twojego marketingowego przekazu. Już na etapie wpisywania adresu do przeglądarki Twój marketing będzie oddziaływał na odbiorcę.

Szukając domeny z pewnością rozpoczynasz od sprawdzenia nazwy firmy. Jeśli tylko jest wolna to warto ją wykupić. W drugim kroku wyszukujesz domeny generyczne, czyli przedstawiające przedmiot działalności. Jeśli handlujesz meblami to ideałem będzie domena meble.pl, ale jak się szybko okazuje takie domeny są już dawno pozajmowane. Dlatego proponuję zmienić nieco podejście do wyszukiwania domeny dla swojej firmy i spojrzeć na nią przez pryzmat marketingu.

Podejście marketingowe oznacza, że domena powinna sugerować pewne korzyści płynące z odwiedzenia witryny. Powinna przedstawiać cechy, skuteczność i jakość produktów, które oferujesz, oraz powinna wyróżniać się spośród domen firm konkurencyjnych.

Zastanów się, jaką korzyść chcesz przedstawić klientowi. Pomyśl, co cię wyróżnia na tle konkurencji i jaka informacja może sprawić, że klient kupi twoje usługi lub produkty. Następnie znajdź słowo lub frazę, która będzie tę korzyść lub różnicę opisywać, dokładnie lub metaforycznie. Jeśli  sprzedajesz komputery, to z pewnością bardzo atrakcyjna domena branżowa komputery.pl jest już dawno zajęta, a prawdziwa nazwa firmy nic nie mówi potencjalnym klientom. Wówczas, jeśli konkurujesz ceną lub sprzedajesz wysokiej jakości sprzęt, to zamiast komputery.pl, możesz zarejestrować taniekomputery.pl lub szybkiekomputery.pl. Idąc dalej, z szybkich komputerów można zrobić piekielnemaszyny.pl co automatycznie kojarzy się z najlepszymi komputerami dla wymagających. Taka domena od razu „wpada” w ucho. Łatwo ją zapamiętać, a dobrze skonstruowana zawiera wyraźną obietnicę korzyści dla przyszłego klienta sklepu z komputerami. Każdy, choćby z ciekawości, odwiedzi taką witrynę, a jeżeli oferta potwierdzi obietnice domeny, to droga do sprzedaży jest już otwarta!

Domena marketingowa to po prostu najkrótsza forma reklamy. Najlepiej będzie, jeśli zmieścisz się w trzech słowach (np. marketingdlaleniwych.pl), ale ideałem będzie jedno zrozumiałe słowo (np. widoczny.pl). Wybierz domenę, która zapadnie klientowi w pamięć i da konkretną obietnicę korzyści. Taka domena może nawet nasuwać humorystyczne skojarzenia. Humor to doskonały wyróżnik i sposób na trwałe zapamiętanie przez odbiorcę. Potraktuj swoją domenę jak dwuwyrazowy spot reklamowy! Niech obiecuje, śmieszy albo zwraca uwagę!

Wybierając domenę pamiętaj, że jej nazwa powinna być łatwa w wymowie, tak, aby podając ją przez telefon, obyć się bez konieczności literowania i powtarzania. Najlepiej zrób test telefonu. Zadzwoń do znajomych i poproś żeby zapisali na kartce podane adresy, a potem sprawdź czy zrobili to bez błędów. Unikaj skrótów, myślników i subdomen.

 

Potrzebujesz nową stronę dla swojej firmy?

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


2 KOMENTARZE

  1. Bardzo pomocny artykuł. Planuje założenie własnej firmy i znalezienie odpowiedniej domeny wcale nie jest takie łatwe. Artykuł wyjaśnił mi na co wrócić uwagę przy zakładaniu strony internetowej. Polecam ten artykuł.

  2. Bardzo pomocne wskazówki, szczególnie dla tych którzy dopiero co otworzyli lub chcą otworzyć swoją firmę ale nie mają wiele wiedzy i doświadczenia. A na marginesie świetny pomysł na biznes. Oby wiecej takich inicjatyw.
    Pozdrawiam.

Dodaj komentarz