jak zdobyć rynek

Prowadzisz swoją firmę z sukcesem, ale kiedy w sprzedaży panuje zastój, planujesz promocję i wysyłasz mailing do swoich klientów z informacją o dużym rabacie. Po takim działaniu zwykle coś tam drgnie w sprzedaży, ale czy zdajesz sobie sprawę, że w ten sposób marnujesz potencjał na naprawdę duże zyski? Jeff Walker, autor książki „Zdobyć rynek – jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” zarabia miliony dolarów wysyłając „maile z promocjami”. Nie są to jednak zwykłe wiadomości z informacją o rabacie, ale specjalnie ułożona sekwencja maili z określoną zawartością.

Zmień marketing w wydarzenie

Walker opracował kompletną formułę skutecznej promocji mailingowej, dzięki której docelowi odbiorcy są tak zainteresowani ofertą, że prawie błagają, aby sprzedać im promowany produkt. Co prawda autor skupia się na biznesach internetowych, ale według mnie to obowiązkowa książka dla każdego właściciela lokalnego biznesu usługowego czy handlowego.

Formuła Walkera sprawdza się na dowolnym rynku i w każdej branży, można ją łatwo dostosować do każdej okoliczności. Jej pomysł pochodzi z Hollywood. To tam autor zaobserwował poszczególne elementy formuły jakie producenci filmowi wykorzystują przy wprowadzaniu każdej nowej premiery do kin. Nikt nie rozpoczyna promocji nowego filmu od informacji o dużym rabacie na bilet. Zamiast tego na początku pojawiają się zwiastuny, zapowiedzi i wywiady z aktorami. Robi się medialny szum tak, aby w dzień premiery tłumy widzów ruszyły do kin. Sześć miesięcy przed wejściem filmu do kin wypuszcza się zwiastun, potem pojawiają się reklamy telewizyjne. Następnie aktorzy zapraszani są do różnego rodzaju talk show.

A jak wprowadza na rynek swój nowy produkt Apple? Ta firma zawsze prowadzi zakrojoną na szeroką skalę kampanię promocyjną przed datą premiery produktu. Na kilka miesięcy przed tym terminem we wszystkich serwisach skupiających fanów firmy Apple aż wrze od plotek na temat tego, kiedy produkt pojawi się na rynku, co to będzie za produkt i czego się należy po nim spodziewać.

A jak Ty organizujesz swoją promocję?

Czy nie ograniczasz się tylko do obwieszczenia informacji o rabacie? Formuła skutecznej promocji opiera się na wysyłaniu odbiorcy serii wiadomości, opowiadaniu historii i bodźcach mających wywołać odpowiednią reakcję. Nie możesz polegać na jednej informacji, powinieneś raczej pomyśleć o serii takich wiadomości. Zamiast pojedynczego przekazu z kompletną treścią wysyłasz serię komunikatów, z których każdy jest rozwinięciem poprzedniego. W procesie sprzedaży produktu wykorzystuje się kilka serii wiadomości: zwiastun zapowiedzi wprowadzenia produktu na rynek, zapowiedź wprowadzenia produktu na rynek, informacje o wprowadzeniu produktu na rynek oraz informacje wysyłane po jego wprowadzeniu na rynek. W książce znajdziesz dokładny plan takich wiadomości.

Jeśli chcesz drastycznie podnieść skuteczność swoich promocji to koniecznie sięgnij po tę książkę. Poznaj dokładnie całą formułę i dostosuj ją do swojej firmy. Tego typu działania promocyjne sprawdzą się nie tylko w biznesie on-line czy w branży filmowej, ale także w salonie kosmetycznym, spa, kawiarni, restauracji czy w każdej innej firmie usługowej działającej na lokalnym rynku.

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

2 KOMENTARZE

Leave a Reply to Dominik Jedrzejczak - Innowacyjna nauka e-Biznesu Cancel reply