Karta stałego klienta – jaką wybrać dla swojej firmy?

1
10818

Karta stałego klienta to jeden z najczęściej stosowanych sposobów na zatrzymanie klienta w firmie. Jednak nie wszystkie karty spełniają swoje zadanie. Karty to z pewnością bonusy dla klientów, ale nie wszystkie z nich działają na twoją korzyść. Warto o tym pamiętać wybierając karty dla firmy i wybrać te , które rzeczywiście przyniosą wymierne korzyści.

Karta stałego klienta z miejscem na pieczątki

To chyba najbardziej popularna forma karty stałego klienta. Na karcie znajdują się miejsca na pieczątki, które klient zbiera przy każdej wizycie. Po uzbieraniu określonej liczby pieczątek kolejny zakup najczęściej realizowany jest za darmo. Kartę charakteryzują niskie koszty wprowadzenia. Wystarczy sama karta bez żadnego systemu. Często stosowana w kawiarniach czy salonach fryzjerskich.

Niestety jest to chyba najgorsza formy karty stałego klienta. Na pozór wygląda atrakcyjnie, ale tylko dla klienta który tak naprawdę dostaje stały rabat na zakupy. Firma nic nie zyskuje. Skoro ktoś kupuje 10 razy te sama usługę to z pewności kupiłby ja i za 11 razem. Taki sposób nagradzania klientów nie daje nic firmie. Nie gromadzimy danych o klienci, nie mamy możliwości motywowania go do innych zakupów, nie mamy możliwości kontaktowania się z klientem. Jeśli rozdajesz usługi za pieczątki czym prędzej zmień to!

Karta na pieczątki

Karta stałego klienta z rabatem

W tym przypadku karta uprawnia do stałego rabatu na usługi. Taka karta może być imienna lub na okaziciela. Na karcie zwykle podana jest wysokość rabatu. Stały rabat nie jest dobrym rozwiązaniem. To po prostu zwykła obniżka cen, a obniżki cen nigdy nie budują długotrwałej lojalności. Jeśli stosujesz tego typu premie dla klientów lepiej zamień je na bardziej skuteczne metody budowania lojalności.

karta z rabatem

 

Karta stałego klienta z identyfikatorem

Karta stałego klienta na której umieszczony jest klucz identyfikacyjny w postaci numeru, kodu kreskowego czy elektronicznego chipa. Taka karta pozwala na synchronizację z lojalnościowym system informatycznym, który pozwala na uzyskanie wszelkich możliwych korzyści jakie daje dobry program lojalnościowy. Przede wszystkim system zbiera dane o kliencie i jego preferencjach zakupowych, daje możliwość automatycznego i doraźnego kontaktu z klientem poprzez email lub sms, a sposób nagradzania może przybierać różne formy.

karta klienta z numerem

Karta klienta jako brelok

Ciągle powtarzającym się problemem jest fakt notorycznego zapominania kart przez klientów. Klienci odbierają kartę po czym odkładają ją do szuflady. Podczas wizyty w firmie nie mając jej przy sobie nie mogą kolekcjonować punktów. Pół biedy jeśli system pozwala na odnalezienie klienta bez numeru, podając np. nazwisko. Rozwiązaniem tego problemu mogą okazać się małe karty w postaci breloka do kluczy. Może to ułatwić stałe noszenie karty przy sobie, aczkolwiek nie każdemu klientowi może to się spodobać.

fivestars

 

Elektroniczna karta w telefonie

Idealne rozwiązania przynoszą najnowsze zdobycze techniki w postaci smartfonów. Nowoczesne programy lojalnościowe automatycznie generują karty, które można zainstalować w telefonie komórkowym. Telefon mamy zawsze przy sobie, tak więc dzięki temu i nasza karta stałego klienta będzie zawsze z klientem. Klient nigdy jej nie zapomni, no chyba ze zapomni o swoim telefonie co zdarza się bardzo rzadko.

Elektroniczne karty w telefonie dają dużo ciekawych możliwości: mogą wysyłać automatyczne powiadomienia na ekran telefonu jeśli klient znajdzie się w pobliżu firmy, pokazują aktualny stan punktów oraz dają możliwość przeglądania wszystkich dostępnych nagród i możliwości jakie daje program lojalnościowy bezpośrednio z poziomu telefonu komórkowego. Takie elektroniczne karty generuje np. gotowy program lojalnościowy Boneter: www.boneter.pl

karta stalego klienta

Zobacz: Gotowy Program Lojalnościowy Dla Twojej Firmyprogram lojalnościowy

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo ciekawy i przede wszystkim PRAWDZIWY artykuł. Karty stałego klienta najczęściej są dużym niewypałem, który nie daje żadnych korzyści, a jest tylko po to, żeby być.

Dodaj komentarz