google

W Polsce 97% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Pomyśl tylko – 97% mieszkańców twojego miasta czy dzielnicy szukając usługi, którą świadczysz wpisuję jej nazwę do wyszukiwarki. Czy znajdzie tam twoją stronę internetową? Czy znajdzie ją na pierwszych miejscach?

Reklama w Google – 4 pomysły

Przygotowałem cztery podpowiedzi jak znaleźć się na pierwszych miejscach Google bez zlecania drogiego pozycjonowania i zgłębiania tajnych sekretów. Te cztery sposoby są w zasięgu każdego przedsiębiorcy – bez dużego budżetu, nadmiaru czasu i specjalistycznej wiedzy. To najskuteczniejsza forma reklamy! Klient sam o nią prosi wpisując słowa w polu wyszukiwania.

Wizytówka Google Moja Firma – większość firm nie kontroluje swojego profilu w usłudze Google Moja firma, a to właśnie z tego miejsca Google pobiera dane, które pokazuje na mapach i w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli w wyszukiwarkę wpiszesz dowolną frazę lokalną np. „fryzjer gdańsk” to najpierw zobaczysz mapkę, a dopiero potem wyniki wyszukiwania. Jeśli zaniedbujesz swoją wizytówkę to nie masz szans na nowego klienta, który właśnie w ten sposób poszukuje usługodawcy.

reklama w google

Jakiś czas temu Google uruchamiając tę usługę skopiowało dane setek tysięcy firm z takich katalogów jak Panoram Firm i automatycznie stworzyło wizytówki, których nikt nie uzupełnia. Tylko 10% firm uzupełniło profile i dodało szersze informacje i to właśnie te firmy są pokazywane na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania i dzięki temu zgarniają wszystkich zainteresowanych klientów ze swojej okolicy. Ta usługa jest zupełnie darmowa, a prawidłowe prowadzenie profilu pozwala uzyskać bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce – dlaczego więc jeszcze tego nie robisz?

Optymalizacja strony internetowej – bardzo mało przedsiębiorców optymalizuje swoje strony internetowe pod wyszukiwarkę. Częściej popełniają kardynalne błędy przekreślające szansę na dobre miejsce w Google. Największe błędy to: taki sam tytuł dla każdej podstrony, zbyt mało tekstu na stronie i opisy kopiowane z innych stron. Wiem, że wydaje ci się to zbyt trudne, ale optymalizacja strony jest banalnie prosta – 90% pracy zrobisz sam w jeden dzień! Dodaj określone podstrony z każdą usługą, opracuj unikalne tytuły i opisy, napisz własne w miarę obszerne teksty, a twoja strona wyraźnie podskoczy do góry.

Reklama w Google AdWords – pioruńsko skuteczna metoda dla lokalnej firmy – w 5 minut można odpalić własne reklamy pokazywane określonym klientom z najbliższej okolicy. Jest tylko mały haczyk: trzeba starannie wybrać słowa kluczowe, umieścić je w tekście reklamy i odsyłać klientów na specjalną podstronę z tym samym słowem kluczowym i opisem tylko tej usługi, o której mowa w reklamie. Ogólne komunikaty, szeroki zakres słów i odsyłanie na stronę główną drastycznie obniża skuteczność reklam.

Odpowiedzi na pytania klientów – połowa klientów nie wie jeszcze, że potrzebuje twojej usługi. Otwierają Google, ale nie wpisują usług tylko problemy – szukają rozwiązań. Jeśli w tym momencie podsuniesz im odpowiedź z załączoną ofertą to wygrywasz z konkurencją. W bezpłatnym narzędziu „Planer słów kluczowych” w panelu zarządzania reklamami AdWords możesz dokładnie prześledzić pytania użytkowników w nawiązaniu do problemów jakie rozwiązuje twoja usługa. Sprawdź te pytania, następnie napisz wartościowe odpowiedzi, umieść na zoptymalizowanej stronie i czekaj na klientów. Sam stosuję tę metodę i gwarantuję jej skuteczność. Nie ma dnia bez nowego kontaktu zdobytego właśnie dzięki tej metodzie!

reklama

Reklama w Google – instrukcje dla przedsiębiorców

Jeśli zainteresował cię ten temat, prowadzisz lokalną firmę i chcesz zdobywać więcej klientów to koniecznie sprawdź przygotowane przez mnie cztery dokładne instrukcje dla przedsiębiorców, które krok po kroku dokładnie wytłumaczą:

  • jak założyć, uzupełnić i prowadzić wizytówkę Gogle Moja Firma, aby trafić na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania
  • jak zoptymalizować swoją stronę internetowa nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia
  • jak zredagować reklamy AdWords za które będziesz płacić najniższe stawki przy najwyższej skuteczności
  • jak odpowiadać na pytania, które zadają klienci w Google i tym samym zupełnie za darmo kierować ich na swoja ofertę

Każda firma lokalna powinna stosować te metody: Zobacz instrukcje dla przedsiębiorców.

 

3 KOMENTARZE

  1. OK, a jak się miewa wizytówka Google oraz Twoje szkolenie w przypadku firmy, która podobnie jak i Twoja jest zarejestrowana pod wirtualnym adresem w innym kraju i świadczy usługi w Polsce?
    Pytam ponieważ mam podobną sytuację i nie wiem na ile Twoje szkolenie może być dla mnie przydatne.
    Dzięki
    Sly

    • Wizytówka Google odnosi się do fizycznego adresu, który nie musi być przecież taki sam jak adres rejestrowy. Wielu przedsiębiorców ma adres rejestrowy np w swoim domu czy mieszkaniu, a firma, sklep znajduje się pod innym adresem. Ważne tylko, żeby faktycznie pod tym adresem funkcjonować bo tam Google wyśle kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym.

  2. Korzystam z Twoich porad Michale od dluzszego czasu…i to co przekazujesz i w jak dostepny sposob jest dla mnie i pewnie nie tylko, mega pomocne w mojej profesji…
    Jak zwykle przypadek zadecydowal ze wpadly mi w rece Twoje pomoce…z czego jestem szczerze zadowolony…

Dodaj komentarz