Skuteczna reklama na Facebooku dla firmy z małym budżetem – 5 wskazówek

5
3928

Skuteczna reklama na facebooku

Ile należy wydawać na reklamę na Facebooku miesięcznie? Tysiąc, dwa tysiące, a może trzy? Każda kwota może okazać się za mała jeśli nie będziesz wiedzieć jak robić to prawidłowo. Z drugiej strony wykorzystując kilka sztuczek o których zaraz przeczytasz i konstruując prawidłową kampanię możesz z sukcesem zdobywać nowych klientów na Facebooku wydając dziennie 10-20 zł czyli 300-600 zł na miesiąc! Oto skuteczna reklama na Facebooku w kilku krokach:

Buduj grupy niestandardowych odbiorców

Jeśli pokazujesz reklamę przypadkowym osobom to marnujesz pieniądze. Jeśli pokazujesz reklamy osobom, które interesują się usługami jakie oferujesz możesz liczyć na efekty. Jeśli pokazujesz reklamy osobom, które interesują się usługami jakie oferujesz i w dodatku znają twoją firmę to sukces murowany! Facebook daje niezastąpioną możliwość oznaczania osób, które na przykład odwiedziły określone podstrony twojego serwisu. Jeśli wiesz, że dana osoba była na określonej stronie to wiesz, że interesuje się daną tematyką i poznała już twoją firmę. Taka osoba znacznie lepiej zareaguje na reklamę powiązana z tą tematyką. Na swoim koncie reklamowym możesz utworzyć tego typu grupy odbiorców i segregować użytkowników według zainteresowań czy stopnia aktywności wobec firmy.

Kieruj na określoną stronę

Nie odsyłaj użytkowników na główną stronę. Reklama ma przecież jasno określony cel: informacja o nowej ofercie, promocja czy zachęcenie do kontaktu. W każdym przypadku użytkownik po kliknięciu w reklamę chce dowiedzieć się więcej właśnie na ten temat, o którym przeczytał w reklamie. Nie chce widzieć tych wszystkich informacji jakie masz na swojej stronie, a przynajmniej ty nie powinieneś go tym rozpraszać. Każda reklama powinna kierować na odpowiednią stronę lądowania, która będzie motywować do wykonania określonego zadania (przeczytanie informacji o ofercie, zapoznanie się z promocją, wypełnienie formularza kontaktowego lub dokonanie rezerwacji).

Stosuj reklamę zapoznawczą

Facebook to medium społecznościowe i rządzą tam takie same prawa jak w każdej grupie społecznej. Na Facebooku budujemy własne społeczności, które mają wspólny kontekst: rodzina, znajomi, zainteresowania, wspólny problem, praca itp. Co się dzieje gdy jakiś intruz próbuje do nas dołączyć? Sprawdzamy czy pasuje do któregoś z kontekstów. Jeśli brakuje dopasowania to taka osoba jest całkowicie ignorowana. To samo dzieje się z Twoją reklamą – jest ignorowana bo oprócz Twoich klientów i znajomych nikt nie znajduje kontekstu. Jeśli chcesz to zmienić musisz najpierw stworzyć kontekst. Podziel każdą kampanię na dwa etapy. Pierwszy etap to budowa kontekstu – tak jak na spotkaniu towarzyskim – wstajesz, przedstawiasz się i mówisz parę słów o sobie. Ludzie słuchają i przynajmniej niektórzy wyłapują kontekst, który ich z Tobą łączy. W przypadku reklamy nie będzie to nakłanianie do zakupu, ale przedstawienie ciekawej i wartościowej dla klienta informacji w postaci artykułu czy porady. W ten sposób dajesz się poznać i zdobywasz zaufanie jednocześnie tworząc niestandardową grupę odbiorców, którzy już byli na twojej stronie (punkt 1).

Testuj kilka różnych zdjęć do każdej reklamy

Zdjęcie to najważniejszy element reklamy. Decyduje czy użytkownik zwróci na nią uwagę czy zupełnie zignoruje. Facebook pozwala dodać kilka różnych zdjęć do jednej reklamy co skutkuje utworzeniem różnych wariantów tej samej reklamy, ale każda z nich z innym zdjęciem. Po kilku dniach łatwo zweryfikujesz, które zdjęcie zwraca największą uwagę. Dzięki temu wydasz pieniądze na skuteczniejszą wersję reklamy i unikniesz marnowania środków.

Monitoruj wskaźnik trafności

Wskaźnik trafności to szacunkowa ocena reakcji odbiorców na reklamę. Wyższy wskaźnik trafności reklamy oznacza lepszą ocenę jej skuteczności. Gdy reklama ma wysoki wskaźnik trafności, prawdopodobieństwo jej wyświetlenia jest wyższe niż w przypadku innych reklam skierowanych do tych samych odbiorców i możemy też liczyć na niższy koszt kliknięcia. Wskaźnik trafności „1” oznacza bardzo niską trafność reklamy. Wskaźnik trafności „10” oznacza bardzo wysoką trafność reklamy. Monitorowanie jakości reklam może ochronić przed przepłacaniem za mało interesujące reklamy. Czasami lepiej wyłączyć reklamę z niskim wskaźnikiem i zrobić ją na nowo z nowym pomysłem niż płacić po kilka złotych za kliknięcie uzyskując przy tym mizerne zainteresowanie.

Skuteczna reklama na Facebooku

To tylko kilka sposobów na obniżanie kosztów reklamy. Jeśli chcesz dokładnie zobaczyć ja zrobić to na konkretnym przykładzie i poznać pełny program tworzenia zyskownej kampanii na Facebooku to koniecznie zapoznaj się z programem treningu: Zdobywanie Klientów Na Facebooku – zdziwisz się jak łatwo i szybko można samodzielnie tworzyć zyskowne kampanie reklamowe na Facebooku za mniej niż 20 zł dziennie!

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


5 KOMENTARZE

  1. Ciekawi mnie czy znaczenie ma jakie zdjęcie ukazuje się na naszym firmowym fb. Nie wiem czy nie robię błędu wstawiając częściej chyba kolarze prac niż wstawiam pojedyncze fotografie. Na początku wydawało mi się to bez znaczenia, ale po przeczytaniu artykułów rożnych odnośnie reklamy mam wątpliwości,hmm…

  2. Ciekawa jak działa takowa reklama małych firm w małych miejscowościach (8 tys.mieszkańców).Niespełna tysiąc jest już moimi fanami. Więc chyba warto bardziej się skupić na nich,by skorzystali z usługi kosmetycznej, niż wkładać czas i pieniądze na nowego Klienta.Co o tym myślicie?

  3. Ostatnio zauważyłem, że zajawka bez konkretów działa lepiej niż szczegółowy opis wrzucanego postu. Wtedy to ludzi bardziej ciekawi i klikają w link. Gdy wiedzą z góry o co chodzi to już nie zawracają sobie głowy. A nie oczywisty tekst np. tak tanio jeszcze nie było i delikatna sugestia czego dotyczy post klika się lepiej 😉

  4. W większości przypadków cały czas staramy się pozyskiwać nowych klientów, a nie dbamy już o tych, którzy nimi zostali. Uważam, że tutaj jest duże pole do popisu, żeby budować lojalność klientów i chęć do dokonywania przez nich kolejnych zakupów u nas.

Dodaj komentarz