Techniki marketingowe, które musisz znać

3
13567

Masowa reklama nie działa! Czy Ty także masz takie wrażenie? Wydajesz pieniądze na reklamę, a efekty są mizerne? Wszystko, dlatego, że w dzisiejszych czasach uodporniamy się na zalew wszędobylskiej reklamy. To co kiedyś było skuteczne dzisiaj jest stratą pieniędzy. Jak zatem reklamować się skutecznie? Poznaj skuteczne techniki marketingowe!

Nowe techniki marketingowe

Poniżej siedem nowoczesnych strategii marketingowych, które gwarantują nieporównywalnie lepsze efekty od tradycyjnych form reklamy. Te strategie w najbliższym czasie odgrywać będą decydującą rolę w komunikacji z klientami.

 

1. Edukacja klientów

Klienci nie kupują wtedy, kiedy Ty tego chcesz, lecz wtedy, gdy sami uznają to za stosowne. To stwierdzenie pokazuje, dlaczego tak wiele działań reklamowych nie jest skutecznych. Co z tego, że robisz teraz promocje i przeceniasz zabiegi o 25% skoro klient ma teraz ważniejsze sprawy na głowie. Okazjonalny rabat i Twoja chęć zarobku nie jest wystarczającym powodem do zakupu.

Każdy klient ma swoje własne powody, dla których wybiera jakąś usługę właśnie w tym momencie. Zamiast próbować sprzedawać na siłę, lepsze efekty daje edukacja klientów. Stale informuj o zaletach swoich usług bez ciśnienia na sprzedaż, a kiedy klient będzie chciał skorzystać z usług będzie dokładnie wiedział, czego i gdzie szukać. W pierwszej kolejności zgłosi się do Ciebie. Najłatwiej wykorzystać do tego system mailingowy, który zbiera adresy mailowe ze strony www i automatycznie wysyła do każdego wcześniej przygotowane wiadomości na temat usług i korzyści, a także neutralne informacje dot. kosmetyki, które dodatkowo budują zaufanie.

 

2. Odwrócone rabaty

Rabat na usługę to najprostsza forma promocji. Łatwa w zastosowaniu, ale także łatwa do podrobienia. Jeśli ustalisz rabat na 25% to twój konkurent da 30%. To nie jest dobry sposób na duże zyski. Lepszy jest tzw. odwrócony rabat. Najpierw klient kupuje usługi w normalnej cenie, a dopiero potem otrzymuje nagrodę w postaci rabatu czy darmowego zabiegu. Tak działają wszelkie programy punktowe, które można reklamować równie efektywnie jak drastyczne obniżki. Zysk dla firmy z takich działań jest znacznie większy. Klient nie ma wrażenia, że kupuje przecenione, a więc gorsze usługi. Płaci pełną cenę za pełnowartościowe usługi, a gdy przekroczy określony limit zakupów otrzymuje atrakcyjna nagrodę. Element gry i zabawy jest dodatkowym czynnikiem motywującym i budującym przywiązanie.

 

3. Strategia niszy

Znane powiedzenie mówi, ze to, co jest do wszystkiego jest do niczego. Często jednak czytając materiały marketingowe różnych firm mam wrażenie, że mało, kto zna tę starą prawdę. Każdy oferuje najszerszy zakres usług i w każdej z nich jest najlepszy. Klient nie wie, co wybrać, do czasu, kiedy znajdzie ofertę skupiająca się na jednej najważniejszej dla niego usłudze.

Jeśli mówisz, że jesteś dobry we wszystkim, klient podchodzi do tego bardzo sceptycznie. Jeśli jednak udowodnisz, że jesteś specjalistą w wąskiej dziedzinie, to od razu skupiasz na sobie uwagę, a ta wysoka jakość często przechodzi w świadomości klientów na pozostałe usługi.

Nie próbuj być dla wszystkich. Wybierz swoją specjalizację. Wąska specjalizacja odróżni cię od konkurencji. Specjalizacja może dotyczyć usług, jak i sposobu ich wykorzystania czy też grupy docelowej. Bycie najlepszym we wszystkim i dla wszystkich jest trudne i kosztowne. Jednak bycie najlepszym w wąskiej dziedzinie czy dla wąskiej, określonej grupy ludzi jest już znacznie łatwiejsze.

 

4. Referencje od szczęśliwych klientów

Opinie i referencje to potężna siła w przekonywaniu sceptyków. Neutralne wypowiedzi klientów zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Jednak nie wszystkie opinie działają tak samo. Najlepsze są te od szczęśliwych klientów. Zidentyfikuj osoby, które są wyjątkowo zadowolone z Twoich usług. Tylko takie osoby zadeklarują bardzo pozytywne, nacechowane emocjami referencje. Znajdź wśród swoich klientów liderów opinii społecznej. Ludzi, którzy mają wpływ na otoczenie. To oni najczęściej polecają usługi swoim znajomym i przyjaciołom. Zachęć ich do dzielenia się swoimi doświadczeniami. Zaproponuj próbne zabiegi i zapytaj o wrażenia. Poproś o możliwość wykorzystania ich wypowiedzi. Nagradzaj lojalność, a zaczną z ochotą polecać Twój salon znajomym i przyjaciołom. Marketing szeptany ma większa siłę niż jakakolwiek inna forma reklamy.

 

5. Programy poleceń

Zdobywanie klientów przez polecenia to najlepszy sposób budowania biznesu w wielu branżach. Również w kosmetyce może być z powodzeniem stosowany. Co prawda trudno w tym przypadku prosić klientów o numery telefonów znajomych, ale specjalne przygotowane materiały drukowane i narzędzia internetowe mogą sprawić, że stali bywalcy sami zaczną dostarczać ci nowych klientów, przysyłając swoich znajomych.

 

6. Jazda próbna

Wyjście z domu, udanie się do zupełnie nowego miejsca i wydanie pieniędzy na usługę, z której się wcześniej nie korzystało to gigantyczny tor przeszkód dla każdego człowieka. Nasz mózg nie lubi nowych rzeczy, woli powtarzać stare, utrwalone zwyczaje. Dlatego tak ważne jest, aby jak najbardziej ułatwić pierwszą wizytę w salonie. Możemy to zrobić poprzez oferowanie próbnych bądź testowych zabiegów. Specjalne wersje normalnych zabiegów, krótsze i o wiele tańsze zmniejszają ryzyko i zachęcają nowych klientów do próbowania nowych usług.

Niedawno w jednej z firm wprowadziłem testową usługę w cenie 50 zł dla pakietu wartości prawie 500 zł. W pierwszym tygodniu z usługi testowej skorzystało 20 osób, które wcześniej miały spore opory przed skorzystaniem z usługi. Wszystkie te osoby zdecydowały się na zakup pełnego pakietu. Testowania to doświadczanie, a doświadczanie to najlepsza forma przekonywania.

 

7. Zasada dowodu społecznego

Jaka jest największa sztuczka najlepszych uwodzicieli? Pokazują, że mają dużo przyjaciół, że są lubiani i cenieni w swoim otoczeniu. Dzięki temu w oczach osoby, którą chcą uwieść stają się od razu bardziej atrakcyjni i pożądani, mimo że tak na prawdę sami się nie zmienili. To tak zwana zasada dowodu społecznego.

W „uwodzeniu” klientów ta zasada działa tak samo. Firmy, które udzielają się w swoich społecznościach są lepiej oceniane i częściej wybierane. Pokaż, że masz wielu zadowolonych klientów, że udzielasz się w swojej społeczności, a dzięki temu Twoja wartość wzrośnie.

Jak to zrobić? Sposobów jest wiele, ale najprostszy z nich to aktywność na Facebooku. Możesz to zrobić od razu. Załóż konto swojego salonu na Facebooku, zaproś tam swoich klientów i zacznij prowadzić z nimi dialog poprzez narzędzia, jakie oferuje ten portal społecznościowy. Specjalną aplikację możesz umieścić na swojej stronie internetowej. Dzięki niej każdy odwiedzający Twoja stronę zobaczy uśmiechnięte twarze Twoich klientów. To jasny sygnał, który mówi, że Twoja firma jest lubiana, a tym samym warta uwagi.

 

Potrzebujesz więcej informacji? Przeczytaj koniecznie:

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


3 KOMENTARZE

  1. Jestem pod wrażeniem. Wszystkie porady,które tu znajduję są na wagę złota. Za wiekszość podobnych chwytów marketingowych,które poznawałam na różnych szkoleniach musiałam wydać niezłą gotówkę. A tutaj wszystko jak na dłoni.I to ZA DARMO. Na pewno zgłoszę sie po Łapacza Klientów. Muszę jednak wcześniej uporządkować moja stronę www.
    Pozdrawiam serdecznie. Jestem Pana fanką:)

    • Dziękuję za miły komentarz, proszę tylko pamiętać że nawet najlepsza wiedza jest nic nie warta jeśli nie zostanie wprowadzona w życie;)

Dodaj komentarz