Jaka jest ogólnie skrywana zasada marketingu zyskownych firm? Odpuszczanie! Tak, tak… Jeśli chcesz być skuteczny w marketingu musisz sobie odpuścić.

zasady marketingu

Odpuszczanie to chyba najważniejsza zasada w marketingu. Nie uczą o niej w szkołach, nie opisują jej w książkach, a stosują największe firmy na świecie! Wiedzą gdzie odpuścić, a gdzie porządnie przyłożyć.

Podam przykład:
McDoanlad’s. Oj oni to sobie odpuszczają „Restauracja inna niż wszystkie” – tak się reklamują.

Rzeczywiście inna.

Nie ma tam kelnerów – trzeba samemu przynieść sobie zamówione dania.
Nie ma talerzy, ani widelców – trzeba jeść palcami.
Na koniec trzeba jeszcze po sobie posprzątać.

W całej restauracji nie ma ani jednego kucharza. Zatrudniają studentów i emerytów bez pojęcia o gotowaniu! A jednak mają ogromne zyski.

No właśnie…

Odpuszczają sobie w wielu kwestiach, na które normalne restauracje wydają fortunę: zatrudniają najlepszych kucharzy, personel do obsługi klientów, kelnerów… McDonald’s tego nie robi, a zaoszczędzone pieniądze wydaje na najlepsze lokalizacje i globalną reklamę.

Odpuszcza sobie pewne sprawy, ale porządnie przykłada w reklamie. Są wszędzie, w każdym mieście, w każdym centrum handlowym, w telewizji i na olimpiadzie. Zamiast na pensje kucharzy wydają na sponsoring imprez sportowych. Wydają na to miliardy…

Rozumiesz już o co chodzi?

Zasady marketingu, o których nie uczą w szkołach

To szlachetne, że starasz się robić wszystko idealnie, ale to bardzo trudne i kosztowne. Lepiej świadomie odpuścić sobie pewne aspekty, a zaoszczędzone pieniądze i zasoby ulokować w jednej ważnej kwestii, w której pokonasz konkurencję. Tak robią najskuteczniejsze firmy na rynku.

Aby świadczyć usługi wyjątkowe pod względami, które mają największe znaczenie dla klientów, trzeba odpuścić sobie w dziedzinach, które mają dla nich mniejsze znaczenie. To zaś oznacza, że trzeba znaleźć w sobie odwagę, by pewne rzeczy robić słabo.

Cała sztuka polega na tym, aby ta słabość znajdowała przełożenie na doskonałość w innej dziedzinie. Wtedy nie ma powodu, by za nią przepraszać.

Pomyśl na czym możesz się skupić? W czym Twoja firma może być najlepsza? Czym możesz się wyróżnić? Czy znajdujesz u siebie taką cechę oferty, którą klienci cenią bardziej od innych?

Miej odwagę odpuścić, żeby konkretnie przyłożyć się do tego co najbardziej cenne dla Twoich klientów!

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

4 KOMENTARZE

  1. Przeczytałam artykuł i nie mam argumentów, żeby się z nim nie zgodzić, wszystko wydaje mi się mądre i sensowne. Problem jednak w tym, że wyznaję zasadę i trzymam się jej przez całe swoje zawodowe życie, żeby wszystko robić najlepiej jak się da, czyli nie umiem sobie znaleźć tego co powinnam sobie odpuścić, to jest da mnie bardzo trudne.

  2. Doskonały artykuł! Bardzo trafnie ująłeś temat – dało mi to do myślenia i ustalenia nowego kierunku zmian. Wielkie dzięki!

  3. Dziękuję za ten artykuł, bardzo inspirujący, Podobnie jak Pani Ewa mam kłopot z odpuszczaniem, taka perfekcjonistyczna natura. Prowadzę gabinet kosmetyczny i wydaje mi się, że klientki zwracają uwagę na wszystko: czystość, obsługę recepcji, opiekę kosmetyczki, jakość zabiegu. Będę mieć temat do przemyśleń – co odpuścić by zyskać więcej energii, czasu i zasobów na inne działania.
    PS W jakimś sensie podobnie światło na sprawę rzuca Prawo Pareto 🙂

  4. Dziekuję za artykuł. Myślę, ze ważnym elementem jest,to na co stawiamy: ilość czy jakość.Czyli rodzaj klientow, jakich obsługujemy. Wymagajacy, czy chcacy szybko i w miare tanio / wzgledne/ dokonać konsumpcji uslugi.

Leave a Reply to Violetta Brajer Cancel reply