Jeśli dopiero zaczynasz i nie wiesz jak prowadzić fanpage to stosując te wskazówki masz szansę uniknąć wielu błędów i od razu zacząć robić to profesjonalnie. Jeśli już jesteś w temacie, ale twoje efekty dają wiele do życzenia to tym bardzie zastosuj te porady.

Napisz scenariusz

Największym błędem popełnianym na firmowych fanpagach jest chaotyczne działanie bez żadnego planu. Każdego dnia tysiące administratorów umieszcza przypadkowe zdjęcia i treści tylko po to, aby przypodobać się swoim fanom i być może zdobyć kilka lajków. W ten sposób na firmową stronę trafiają zdjęcia, memy i informacje zupełnie oderwane od tematyki działalności firmy. Czasami trafi się dobry temat, który zwróci uwagę czytelników, ale ze skutecznym marketingiem i tak nie ma to nic wspólnego.

Potraktuj swoją stronę na Facebooku jak serial lub tematyczny kanał telewizyjny. Zdecyduj jakie treści i w jaki sposób będą pokazywane i zaplanuj krótkie przerwy reklamowe na prezentacje swoich usług. Napisz swoisty scenariusz swojej strony. Zdecyduj o czym będziesz pisać i jak będziesz prezentować oferty. Przygotuj wartościowe dla czytelnika informacje pozostawiając nie więcej niż 30% czasu na lokowanie produktu. Świadomie wybieraj treści i tematy pasujące do firmy odrzucając te, które nie pasują. Konsekwencja przyniesie efekty. Zdobędziesz dzięki temu wiernych i wartościowych fanów, a nie przypadkowe osoby, które tylko chwilowo wyraziły zainteresowanie żartobliwym obrazkiem czy zdjęciem małego kotka.

Foldery pomysłów

Ta porada pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu i sprawi, że strona będzie interesująca dla czytelnika. Załóż sobie 7 folderów na komputerze i przyporządkuj je do określonych treści jakie można prezentować na Facebooku. Tak jak na tematycznym kanale telewizyjnym funkcjonuje kilka różnych formatów programowych tak na swojej stronie będziesz umieszczać treści związane tą samą tematyką, ale na różne sposoby.

Przykładowa struktura katalogów może wyglądać tak: porady, inspiracja i motywacja, humor, wiadomości z branży, linki do artykułów, opinie i historie klientów, oferty reklamowe. Oczywiście możesz to sobie zmodyfikować i rozszerzyć według własnego uznania. Do każdego katalogu wrzucaj każdy ciekawy pomysł jaki wpadnie ci do głowy dopasowując go do konkretnej kategorii. W szybkim czasie zbierzesz wystarczająco dużo pomysłów, aby wystartować ze swoim kanałem.

Prezentuj treści na różne sposoby

Facebook umożliwia publikowanie różnych formatów treści. Jest to zwykły tekst, tekst ze zdjęciem, samo zdjęcie, wpis z wieloma zdjęciami, film wideo, wydarzenia, oferta i być może jeszcze jakieś z których nigdy nie korzystałeś. Warto naprzemiennie stosować wszystkie możliwe typy.

Tę samą informację można przedstawić na kilka różnych sposobów. Ten sam link do artykułu można przedstawić w formie tekstu, grafiki z opisem, a nawet w postaci krótkiego zachęcającego video nagranego telefonem komórkowym. W ten sposób z jednego pomysłu na wpis robi się ich kilka, które można publikować w odstępach czasu. Swoją drogą materiały video są bardzo niedoceniane przez administratorów, a tak naprawdę wzbudzają największe zaangażowanie i są najchętniej pokazywane przez Facebooka.

Grafika rządzi

Bez wątpienia największe zaangażowanie wzbudzają wpisy zawierające połączenie grafiki z tekstem. Memy, infografiki czy nawet zwykły tekst zapisany w formie grafiki zwracają uwagę i motywują do czytania znacznie skuteczniej niż zwykły tekst. Korzystaj z aplikacji Canva lub Wordswag na iPhonie, aby bez żadnych umiejętności graficzny w kilka chwil tworzyć przepiękne grafiki łączące obrazy z tekstem.

W programie Canva intuicyjnie i szybko stworzysz przepiękne grafiki nie tylko na Facebooka.
W programie Canva intuicyjnie i szybko stworzysz przepiękne grafiki nie tylko na Facebooka.

Plan tygodniowy

Sukces firmowej strony na Facebooku częściej jest wynikiem systematycznej pracy niż trafienia treści, która zostaje nagle podchwycona przez setki tysięcy użytkowników. Owszem zdarzają się sytuacje kiedy jakieś zdjęcie czy treść staje się bardzo popularne w ciągu kilku godzin, ale nie zakładaj, że udawać się to będzie każdego tygodnia. Im więcej przemyślanych postów tworzysz tym stajesz się bardziej świadomym twórcą i tym lepiej dopasujesz się do potrzeb odbiorców. Na początku będzie ciężko. Pierwsze wpisy przejdą bez echa. Pierwsze lajki zaczną cieszyć, ale szybko zapragniesz więcej.

Jeśli decydujesz się prowadzić firmowy fanpage według określonego scenariusza prezentując atrakcyjne treści musisz to robić systematycznie. Najlepiej codziennie. W tym celu zaplanuj sobie jeden dzień tygodnia w którym poświęcisz godzinę czy dwie na przygotowanie postów na cały nadchodzący tydzień. Otwórz swoje foldery pomysłów, wyciągnij po jednym temacie z każdego i od razu umieść posty na Facebooku korzystając z funkcji planowania daty publikacji. Jeśli systematycznie wrzucać pomysły do folderów to przygotowanie całotygodniowej emisji pójdzie sprawnie i szybko. Oszczędzasz czas, ale przede wszystkim gwarantujesz nieprzerwaną publikację bez względu na brak czasu czy pomysłów w trakcie zapracowanego tygodnia.

Czy to jest wartościowe?

Każdy wpis umieszczony na firmowej stronie powinien dawać pewną wartość użytkownikom. Zanim cokolwiek opublikujesz zadaj sobie kilka pytań:

  • Czy treść daje przydatną wiedzę czytelnikowi?
  • Czy treść jest zaskakująca dla czytelnika?
  • Czy treść jest zabawna, czy może wywołać uśmiech na twarzy czytelnika?
  • Czy treść jest inspirująca?
  • Czy treść może rozwijać zainteresowania czytelnika?
  • Czy treść ma związek z marką?

Jeśli żadna odpowiedź nie jest twierdząca to nie publikuj tego posta!

Analiza i statystyki

Facebook daje dostęp do bardzo rozbudowanych statystyk. Analizowanie własnych danych to podstawa sukcesu. Na bieżąco sprawdzaj jakie reakcje wywołują poszczególne treści, kto i kiedy wchodzi w interakcję, jak zachowania rozkładają się na przestrzeni czasu. Przyglądając się danym w końcu zaczniesz wyciągać wnioski i będziesz w stanie poprawiać swoje działania dostosowując się do upodobań odbiorców. Zaglądaj też na strony konkurencji i inne popularne i lubiane przez twoich odbiorców fanpage. Obserwowanie zachowania użytkowników na innych stronach może podsunąć wiele nowych pomysłów.

Jak prowadzić fanpage?

Prowadzenie strony firmowej na Facebooku nie jest trudne, ale wymaga cierpliwości i systematyczności. Zastosowanie powyższych wskazówek sprawi że twoja stronę będzie lepsza niż większość firmowych stron prowadzonych bez pomysłu od posta do posta. Te 7 wskazówek to swoisty szkielet zyskownej strony na Facebooku. Jeśli chcesz więcej to mam w zanadrzu coś specjalnego: poradnik Rozkręć Facebooka zawierający zestaw sposobów na rozkręcenie firmowego fanpaga.

W poradniku znajdziesz:

  • genialny w swojej prostocie sposób na zwiększenie ilości fanów zupełnie za darmo i bez wysiłku
  • proste sposoby na zwiększenie zasięgu bez płacenia za reklamę
  • praktyczne wskazówki na angażujące i ciekawe treści
  • typy postów, które są najchętniej klikane i udostępniane
  • prosty sposób na zwiększenie ilości komentarzy 
  • jasną instrukcję na wirusowe wypromowanie swojej strony na Facebooku
  • poznasz jak działa algorytm Facebooka
  • dowiesz się skąd i jakie zdjęcia dobierać do postów i jak pisać, aby ludzie nie tylko czytali, ale także klikali
  • na koniec zdradzę prosty sposób na znajdywanie klientów gotowych na zakup Twoich usług.

Krótko i na temat, jasnym i zrozumiałym językiem. Już za 15 minut możesz zacząć stosować te pomysły na swojej stronie i od razu zobaczysz efekty!

Ale to nie wszystko…

Razem z poradnikiem otrzymasz 3 dodatkowe bonusy:

Lista kontrolna i zeszyt ćwiczeń
Prosty plan działania, który poprowadzi Cię za rękę od początku do końca w całym procesie rozkręcania swojego fanpaga. Wykonaj punkt po punkcie, a gwarantuję, że potroisz liczbę fanów i zwiększysz ich zaangażowanie.

17 legalnych źródeł darmowych zdjęć do postów i reklam
Na Facebooku największe znaczenie mają zdjęcia. Zwracające uwagę i wysokiej jakości zdjęcie to podstawa. Od teraz będziesz wybierać w tysiącach takich fotografii zupełnie za darmo i co najważniejsze będziesz mógł je legalnie wykorzystywać w promocji swojego biznesu.

Zestaw 9 prostych w użyciu programów graficznych
Dzięki nim szybko i bez żadnych umiejętności graficznych stworzysz profesjonalnie wyglądające i atrakcyjne dla użytkownika memy i infografiki.

Standardowa cena tego poradnika wynosi 149 zł.
Jednak tylko teraz możesz go nabyć za 27 zł.

Kliknij przycisk poniżej i zamów swoją kopię, aby już za 5 minut zacząć rozkręcać swój fanpage!

Biorę  “Rozkręć Facebook’a!”

i płacę tylko:

27 zł 149 zł

Kupuję poradnik “Rozkręć Facebooka”

Kupujesz poradniki w wersji elektronicznej – pliki PDF

—————————————————————————————————

Twoje zadowolenie, albo zwrot pieniędzy

gwarancjaMożesz testować wszystkie sposoby przez pełne 30 dni, a jeśli coś Ci się nie spodoba zwrócę zapłacone pieniądze. Nie zamierzam tego sprzedawać bez gwarancji. Przejrzyj cały poradnik i testuj na moje ryzyko przez 30 dni.  Jeśli stwierdzisz, że ten poradnik nie jest dla Ciebie napisz na biuro@widoczny.pl, a otrzymasz każdy grosz z powrotem.

pod

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

14 KOMENTARZE

  1. Bardzo interesujący artykuł. Pomysł z założeniem 7 folderów jest bardzo praktyczny i porządkuje treści. Stosuję go od tygodnia i moja praca jest o wiele bardziej efektywniejsza. Lepiej bym tego sama nie wymyśliła ! Polecam wszystkim również program Canva – w łatwy sposób można samemu przygotować posta na FB i to na dodatek w krótkim czasie.

  2. Artykul bardzo mnie zainteresowal i zdecydowalam sie na zakup biuletynu. Jest tam naprawde duzo dobrych wskazowek. Jestem na razie na etapie przygotowywania strategii .Chce opracowac pewien schemat , ktory pomoze mi w uniknieciu haosu. Zdecydowanie korzystam ze wskazowek w biuletynie.Poinformuje pozniej o efektach. Pozdrawim

  3. Pomysł super, z tworzeniem i “zapelnianiem” folderów trochę mi się zeszło ale teraz na miesiąc mam spokój. Codziennie na moim fanpagu wyświetla się nowy post. Fanów coraz więcej:-) właściwie każdego dnia są3-4polubienia, wcześniej taką ilość osób osiagalam w przeciągu caaaalego tygodnia. Polecam przeczytać cały artykuł i wprowadzić go w życie:-)

  4. Przed przystąpieniem do założenia funpage firmowego szukałam informacji jak go skutecznie prowadzić, jakimś przypadkiem trafiam na ten blog i przeczytałam wszystkie artykuły na ten temat. Dzięki za dobre porady , ponieważ warto było się wcześniej zastanowić , uporządkować informacje , a nie prowadzić funpage bez pomysłu i “z doskoku” pozdrawiam

  5. Muszę przyznać, że skorzystałam na Pana podpowiedziach 🙂 Zastosowałam się do kilku zasad i moja strona nagle “ożyła”. Nie przekłada się to jeszcze na ilość polubień ale jestem cierpliwa. Jestem ciekawa kolejnych artykułów. Większość porad niby oczywista jednak zebrana w całość, podana z kluczem stosowania daje efekty. Dziękuję i czekam na więcej wskazówek

  6. Ciekawy wpis, właśnie tego szukałem, prosto i na temat! Zamierzam w nie długim czasie ruszyć z fanpage’em ale nie do końca jeszcze wszystko kumam i właśnie dzięki takim cennym wpisom można się wiele nauczyć.

  7. Zauważyliśmy, że duże znaczenie ma odpowiednio prowadzony fanpage w sklepach internetowych. Oczywiście nie sama sprzedaż, bo użytkownicy nie czytają reklam i ofert, ważny jest wartościowy content – poradniki, badania rynku, raporty. Konwertuje to jednak po czasie na zakupy w sklepie internetowym czy poprzez stronę www.

  8. Szukałem jakiegoś zestawu porad by po raz pierwszy zająć się prowadzeniem fanpage i tylko ten artykuł chciał bym go przeczytał do końca 🙂
    Dziękuję.

  9. W sumie wszystko ładnie składnie napisane. Social Media to dziś niemalże najpotężniejsze narzędzie służące do reklamy, blog/fanpage dzisiaj traktowany jest jak swoisty “pamiętnik przedsiębiorcy”

  10. Sporo się zmieniło od tego posta. Można by uaktualnić temat. Ja ostatnio zastanawia się co lepsze. Facebook czy Instagram i chyba idę w stronę Instagrama

Leave a Reply to Projektant sklepów internetowych z Warszawy Cancel reply