W Polsce 97% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Pomyśl tylko – 97% mieszkańców twojego miasta czy dzielnicy szukając usługi, którą świadczysz wpisuję jej nazwę do wyszukiwarki. Czy znajdzie tam twoją stronę internetową? Czy znajdzie ją na pierwszych miejscach?
Reklama w Google – 4 pomysły
Przygotowałem cztery podpowiedzi jak znaleźć się na pierwszych miejscach Google bez zlecania drogiego pozycjonowania i zgłębiania tajnych sekretów. Te cztery sposoby są w zasięgu każdego przedsiębiorcy – bez dużego budżetu, nadmiaru czasu i specjalistycznej wiedzy. To najskuteczniejsza forma reklamy! Klient sam o nią prosi wpisując słowa w polu wyszukiwania.
Wizytówka Google Moja Firma – większość firm nie kontroluje swojego profilu w usłudze Google Moja firma, a to właśnie z tego miejsca Google pobiera dane, które pokazuje na mapach i w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli w wyszukiwarkę wpiszesz dowolną frazę lokalną np. „fryzjer gdańsk” to najpierw zobaczysz mapkę, a dopiero potem wyniki wyszukiwania. Jeśli zaniedbujesz swoją wizytówkę to nie masz szans na nowego klienta, który właśnie w ten sposób poszukuje usługodawcy.
Jakiś czas temu Google uruchamiając tę usługę skopiowało dane setek tysięcy firm z takich katalogów jak Panoram Firm i automatycznie stworzyło wizytówki, których nikt nie uzupełnia. Tylko 10% firm uzupełniło profile i dodało szersze informacje i to właśnie te firmy są pokazywane na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania i dzięki temu zgarniają wszystkich zainteresowanych klientów ze swojej okolicy. Ta usługa jest zupełnie darmowa, a prawidłowe prowadzenie profilu pozwala uzyskać bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce – dlaczego więc jeszcze tego nie robisz?
Optymalizacja strony internetowej – bardzo mało przedsiębiorców optymalizuje swoje strony internetowe pod wyszukiwarkę. Częściej popełniają kardynalne błędy przekreślające szansę na dobre miejsce w Google. Największe błędy to: taki sam tytuł dla każdej podstrony, zbyt mało tekstu na stronie i opisy kopiowane z innych stron. Wiem, że wydaje ci się to zbyt trudne, ale optymalizacja strony jest banalnie prosta – 90% pracy zrobisz sam w jeden dzień! Dodaj określone podstrony z każdą usługą, opracuj unikalne tytuły i opisy, napisz własne w miarę obszerne teksty, a twoja strona wyraźnie podskoczy do góry.
Reklama w Google AdWords – pioruńsko skuteczna metoda dla lokalnej firmy – w 5 minut można odpalić własne reklamy pokazywane określonym klientom z najbliższej okolicy. Jest tylko mały haczyk: trzeba starannie wybrać słowa kluczowe, umieścić je w tekście reklamy i odsyłać klientów na specjalną podstronę z tym samym słowem kluczowym i opisem tylko tej usługi, o której mowa w reklamie. Ogólne komunikaty, szeroki zakres słów i odsyłanie na stronę główną drastycznie obniża skuteczność reklam.
Odpowiedzi na pytania klientów – połowa klientów nie wie jeszcze, że potrzebuje twojej usługi. Otwierają Google, ale nie wpisują usług tylko problemy – szukają rozwiązań. Jeśli w tym momencie podsuniesz im odpowiedź z załączoną ofertą to wygrywasz z konkurencją. W bezpłatnym narzędziu „Planer słów kluczowych” w panelu zarządzania reklamami AdWords możesz dokładnie prześledzić pytania użytkowników w nawiązaniu do problemów jakie rozwiązuje twoja usługa. Sprawdź te pytania, następnie napisz wartościowe odpowiedzi, umieść na zoptymalizowanej stronie i czekaj na klientów. Sam stosuję tę metodę i gwarantuję jej skuteczność. Nie ma dnia bez nowego kontaktu zdobytego właśnie dzięki tej metodzie!
Reklama w Google – instrukcje dla przedsiębiorców
Jeśli zainteresował cię ten temat, prowadzisz lokalną firmę i chcesz zdobywać więcej klientów to koniecznie sprawdź przygotowane przez mnie cztery dokładne instrukcje dla przedsiębiorców, które krok po kroku dokładnie wytłumaczą:
- jak założyć, uzupełnić i prowadzić wizytówkę Gogle Moja Firma, aby trafić na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania
- jak zoptymalizować swoją stronę internetowa nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia
- jak zredagować reklamy AdWords za które będziesz płacić najniższe stawki przy najwyższej skuteczności
- jak odpowiadać na pytania, które zadają klienci w Google i tym samym zupełnie za darmo kierować ich na swoja ofertę
Każda firma lokalna powinna stosować te metody: Zobacz instrukcje dla przedsiębiorców.
OK, a jak się miewa wizytówka Google oraz Twoje szkolenie w przypadku firmy, która podobnie jak i Twoja jest zarejestrowana pod wirtualnym adresem w innym kraju i świadczy usługi w Polsce?
Pytam ponieważ mam podobną sytuację i nie wiem na ile Twoje szkolenie może być dla mnie przydatne.
Dzięki
Sly
Wizytówka Google odnosi się do fizycznego adresu, który nie musi być przecież taki sam jak adres rejestrowy. Wielu przedsiębiorców ma adres rejestrowy np w swoim domu czy mieszkaniu, a firma, sklep znajduje się pod innym adresem. Ważne tylko, żeby faktycznie pod tym adresem funkcjonować bo tam Google wyśle kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym.
Korzystam z Twoich porad Michale od dluzszego czasu…i to co przekazujesz i w jak dostepny sposob jest dla mnie i pewnie nie tylko, mega pomocne w mojej profesji…
Jak zwykle przypadek zadecydowal ze wpadly mi w rece Twoje pomoce…z czego jestem szczerze zadowolony…