Jeśli zależy Ci na nowych klientach z internetu to ta wiadomość jest dla Ciebie. Zapoznaj się z nią koniecznie.

Już za niecały miesiąc Google zmienia zasady indeksowania stron w swojej wyszukiwarce. Jeśli obecnie Twoja strona wyświetla się klientom szukających odpowiednich usług to już wkrótce może całkowicie zniknąć z pola widzenia. Stanie się to jeśli strona nie będzie zoptymalizowana pod urządzenia mobilne.

W zeszłym roku Google wprowadziło aktualizację w algorytmie wyszukiwarki, której celem było premiowanie witryn z wersją na telefony i tablety. W tym roku idą jeszcze dalej. To już nie będzie premiowanie stron mobilnych, ale wręcz usuwanie stron nieprzygotowanych do przeglądania na smartfonach. Informację o tym można znaleźć na oficjalnym blogu Google.

Statystyki jednoznacznie wskazują na rosnące wykorzystywanie urządzeń mobilnych. W USA jest to już nawet 65% odwiedzin stron poprzez smartfony i tablety. W Polsce to prawie 50%. To już rzeczywista przewaga ruchu mobilnego nad tradycyjnym.

Jestem przekonany, że tym razem działania Google będą bardzo bolesne dla właścicieli stron bez wersji mobilnej. Po prostu ich strony przestaną być indeksowane przez wyszukiwarkę lub spadną na ostatnie pozycje. Jak powiedział Eric Schmidt, prezes zarządu – Google zostało stworzone dla użytkowników, a nie dla stron internetowych. Jeśli 65% osób ma trudności z oglądaniem strony to lepiej jej w ogóle nie pokazywać.

Co w takim razie zrobić?

Na początek sprawdź jak twoja strona wygląda na smartfonie. Wyjmij telefon, otwórz przeglądarkę i wpisz adres swojej strony. Czy treści na stronie są czytelne? Czy łatwo przechodzi się na poszczególne podstrony? Jeśli widzisz całą witrynę, ale teksty są mikroskopijne i niemożliwe do przeczytania to oznacza że nie masz wersji mobilnej i już za miesiąc strona zniknie z Google. Jeśli zależy ci na klientach z internetu czym prędzej postaraj się o nową wersję witryny dostosowaną do urządzeń mobilnych.

Powyżej porównanie normalnego widoku strony na telefonie z widokiem strony przystosowanej dla użytkowników smartfonów. W pierwszym przypadku tekst jest nieczytelny, trzeba powiększać widok żeby cokolwiek przeczytać. Trudno też nawigować po stronie bo poszczególne pozycje menu są bardzo małe. Na drugim ekranie ta sama strona w wersji mobilnej. Tekst jest czytelny bez potrzeby powiększania, a specjalne menu w górnym lewym rogu pozwala na swobodne przełączanie podstron.

Jeśli masz wątpliwości co do swojej strony to wpisz w komentarzu jej adres i pytanie – rzucę okiem i napiszę w odpowiedzi co zrobić.

 

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

39 KOMENTARZE

  1. artykuł bardzo trafny, jestem co prawda dopiero w trakcie budowy strony ale na szczęście wybrałam szablon responsywny wiec działa w wersji mobilnej, a konkurencja niedługo sie może zdziwić:)

    • Strona nie posiada wersji responsywnej. Można czekać i liczyć na łaskawość nowego algorytmu Google lub przygotować nową wersję strony z czego pewnie ucieszą się klienci coraz liczniej korzystający z tabletów i smartfonów.

  2. Witam . Moja strona to salonkosmetycznykasia.pl juz od jakiegoś czasu firma która robiła mi stronę meczy mnie aby im zlecić zdobienie wersji mobilnej ale nie mało za to chcą .Proszę mi powiedzieć czy rzeczywiście musi to sporo kosztować?

    • Nie znam tej oferty więc nie mogę jej ocenić. Często wiąże się to po prostu z wykonaniem zupełnie nowej wersji witryny. Rozpiętość cen może być duża i zależy od opcji jakie strona zawiera jak i od jej wielkości.

    • Strona eko-mycie.pl posiada wersję mobilną, dzięki temu można korzystać ze strony na smartfonie. Druga strona niestety nie jest przystosowana pod urządzenia mobilne – trudno się na niej poruszać, a odczytanie tekstu jest wręcz niemożliwe.

  3. Dziękuję za ten wpis, niedawno przebudowaliśmy całą stronę internetową. Niestety szablon nie jest responsywny i planujemy w najbliższym czasie stworzyć wersję mobilną. Dzięki Panu wiemy że musimy to zrobić natychmiast.

    • Strona posiada wersję responsywną, która jest bardzo dobrze przygotowana. Jednak pierwsza strona, która otwiera się po wpisaniu adresu nie jest responsywna, w dodatku jet nie zrozumiała i moim zdaniem zupełnie niepotrzebna.

  4. Konkretna i bardzo ważna informacja. Mam jednak pytanie. Dotyczy to tylko wyników indeksowania na smartfonach/tabletach czy także obejmuje wyniki na komputerach stacjonarnych/laptopach?

    • Wersja responsywna jest bardzo dobra, warto jednak przygotować aktywne numery telefonu, tak aby po kliknięciu w telefonie od razu można było wykonać połączenie. Oczywiście konieczne jest uzupełnienie braków (o nas) czy usunięcie nieaktualnych informacji (zaproszenie na dzień kobiet).

    • Musisz zastosować inny szablon – wiem duże zdjęcia fajna sprawa – ale jak ktoś będzie chciał zobaczyć dokładnie jakiej zdjęcia są jakości zajrzy do galerii – nie koniecznie dobrym pomysłem jest slider z dużymi zdjęciami na głównej.

  5. Z tego co obserwuje już zmiany wprowadzone w zeszłym roku sporo namieszały. Z drugiej strony to dobrze, że google bardziej nastawia się na klientów wyszukujących treści , a nie na zamieszczających. Dzięki temu wyszukiwarka jest coraz lepsza.

    Jakiegoś wielkiego bumu na rynku przerabiania stron (czym sam się zajmuję) też na razie nie widzę. Większość czeka. tylko na co?

    Klienci dla których wykonuję strony w większości mają swoje witryny odpowiednio przygotowane już od zeszłego roku. Kilku jest jednak “twardych” i nie daje się przekonać -trudno – szkoda tylko, że potem będą zdziwieni że konkurencji bardziej się powodzi.

  6. Ja właśnie kleję nową stronkę i responsywność była kluczowym kryterium wyboru.
    Z resztą większość szablonów WordPress jest już przystosowana na małe urządzenia.
    Teraz tylko czekać jak będzie trzeba szykować strony dla zegarków.

  7. Już ponad połowa wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych, to czy strona jest responsywna czy nie przekłada się również na UX, ponieważ klient wchodzący w interakcje z stroną z komórki, widząc często że jest niedostosowana do urządzeń mobilnych rezygnuje z jej przeglądania i przez to takie strony często mają wysoki współczynnik odrzuceń

  8. Hehe, wordpressy poleciały w dół po aktualizacji algorytmu Google, ale to nie znaczy że nie da się z tym nic zrobić, są migi żeby strona była na WordPress i utrzymywała się wysoko w Google. Pozycjonowanie z miesiaca na miesiąc staje się coraz cięższym tematem.

Leave a Reply to Michał Kowalski Cancel reply