7 błędów w marketingu, które zniszczą każdy biznes

5
6645

blog_mistake

Kryzys i brak klientów to najczęstsze słyszane usprawiedliwienia małych obrotów. Jednak tak naprawdę w wielu przypadkach to nie sytuacja gospodarcza ma największy wpływ na firmę. To sami przedsiębiorcy doprowadzają to takiego stanu rzeczy poprzez brak odpowiedniej wiedzy i podejścia do marketingu. Ignorancja marketingu prędzej czy później skończy się katastrofą i to bez względu na to co sprzedajesz. Nie ważne czy jesteś specjalistą w kosmetologii, czy prowadzisz restaurację czy salon masażu. W każdym przypadku głównym działaniem przedsiębiorcy jest marketing.

Oto najczęstsze błędy, które popełnia nieświadomy zasad marketingu przedsiębiorca:

 

1. Działania z doskoku.

Nieświadomy przedsiębiorca myśli o marketingu dopiero wtedy gdy zaczyna brakować pieniędzy na ZUS lub towar. Szuka wówczas panicznie magicznego sposobu na przyciągnięcie klientów. Zapomina, że marketing powinien być prowadzony stale według wcześniej określonego planu. Dobry ogrodnik wie, że każdą roślinę trzeba systematycznie podlewać przez cały czas. Kiedy roślina zacznie usychać to nawet całe wiadro wody już nie pomoże.

 

2. Stosowanie nieodpowiednich metod lub narzędzi.

Nieświadomy przedsiębiorca nie szuka wiedzy na temat marketingu. Przecież doskonale wie co to jest reklama. W rzeczywistości popełnia olbrzymi błąd utożsamiając marketing z tym co widzi w telewizji, w gazetach i na ulicach. To co dobre dla dużej firmy zupełnie nie działa w przypadku małego przedsiębiorstwa. Większość powszechnie widocznych technik reklamowych nie sprawdzi się w jego biznesie.

 

3. Błędy techniczne.

Jeśli już stosuje jakieś sposoby reklamy to zwykle robi to źle. Źle redaguje teksty na stronie, źle dystrybuuje materiały reklamowe, a wysyłając mailing robi to ze zwykłego programu pocztowego załączając wszystkie adresy klientów w każdej wiadomości.

 

4. Skupianie się na sprzedaży zamiast na budowaniu relacji.

Przykładowa komunikacja nieświadomego przedsiębiorcy z klientem przypomina grę w pomidora.

Klient: – Witam, szukam jakiegoś fachowca….
Firma: – Kup nasz produkt!
Klient: – Zainteresowała mnie oferta na waszej stronie…
Firma: – Kup nasz produkt!
Klient: – Mam pytanie, czy…
Firma: – Kup nasz produkt!
..i tak dalej, i tak dalej..

Skupianie się na sprzedaży zamiast na budowaniu relacji ma krótkie nogi.

 

5. Brak współpracy z klientem.

Nieświadomy przedsiębiorca nie kontaktuje się z klientami po dokonaniu transakcji. Nie zdaje sobie sprawy z tego, że jeśli ktoś już raz kupił to znacznie łatwiej go zachęcić do drugiego zakupu niż zupełnie nowa osobę.

 

6. Wydawanie pieniędzy na reklamę.

Nieświadomy przedsiębiorca błędnie myśli, że jeśli wyda na reklamę to od razu ruszy sprzedaż. Błąd. Nie należy wydawać pieniędzy na reklamę, a na budowanie bazy potencjalnych klientów. Prawidłowe myślenie to: wydaje pieniądze na zbieranie leadów – buduję bazę kontaktów – dbam o relację – nie martwię się o sprzedaż bo mam grupę lojalnych klientów.

 

7. Brak pełnego systemu marketingowego.

Nieświadomy przedsiębiorca zachowuje się jak polska reprezentacja w piłce nożnej. Nasi piłkarze zwykle kiedy dostają piłkę zamiast rozegrać precyzyjną akcję strzelają na oślep przed siebie. Tak samo jest kiedy klient trafia na reklamę nieświadomego przedsiębiorcy. Zamiast rozegrać akcję odsyła się klienta donikąd lub po prostu na zwykłą stronę internetowa z całą ofertą. Żeby sprzedać nie wystarczy pokazać reklamę. Trzeba rozegrać całą akcję do której potrzebny jest kompletny system, skuteczny jak drużyna Realu Madryt.

 

Jeśli popełniasz któryś z tych błędów możesz mieć kłopoty. Można temu jednak zaradzić. Stworzenie skutecznego systemu marketingu nie musi być trudne, ale jego istnienie jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Jeśli masz pytania dotyczące tego tematu zachęcam do pozostawienia komentarza.

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


5 KOMENTARZE

  1. Witam,

    Strona jest świetna. Znalazłam tu wiele niezwykle użytecznych informacji. Siedzę już kilka godzin czytając kolejne artykuły i co chwilę znajduję coś interesującego. Prawda jest taka, że kilka miesięcy temu otworzyłam działalność – gabinet kosmetyki estetycznej. Wszystkie środki wrzuciłam w sam gabinet, ale obawiam się, że biznes okaże się porażką. Wysłałam zapytanie o ofertę na stronie Boneter. Po kilku nieudanych opcjach promocji odnoszę wrażenie, że to moja ostatnia deska ratunku. Czy świadczycie tam też jakieś usługi z zakresu doradztwa w kwestii marketingu? Artykuły na tej stronie pochłaniam ze smakiem, ale mam wrażenie, że wkopałam się tak głęboko, że rozwiązania proponowane tutaj w chwili obecnej znacznie wykraczają poza moje możliwości finansowe i chętnie skorzystałabym z kilku dobrych rad odnoszących się do mojej sytuacji, które pomogłyby mi odbić się od dna…

    Pozdrawiam serdecznie

    • Dziękuję za miłe słowa;) Jak najbardziej pomagamy w zakresie doradztwa w kwestii marketingu, zwłaszcza podczas wprowadzania systemu Boneter, który został właśnie po to stworzony, aby zwiększyć skuteczność całego marketingu w firmie.

  2. Strona genialna, porady super;) już na pierwszym błędzie widzę, że robiłem wszystko źle. Najbardziej interesuje mnie 7 punkt. Pozostałe wiem jak wdrożyć, ale od czego zacząć aby zbudować pełen system marketingowy?

Dodaj komentarz