Skuteczny Mailing: 7 błędów w jednym mailu!

3
10926

Wysyłasz maile do klientów, ale mało kto na nie reaguje? Z pewnością popełniasz błędy. Nie ortograficzne, ale błędy związane z prawidłową konstrukcją wiadomości reklamowej. Zobacz jak robić skuteczny mailing.

Dzisiaj już chyba każda firma korzysta z mailowej komunikacji z klientem. Nic dziwnego. To tani i skuteczny sposób. Jednak mimo wielkiej popularności mało kampanii mailowych odnosi planowany skutek. Zwłaszcza kiedy to robi mała firma. Dlaczego? Skuteczny mailing reklamowy to nie wiadomość wysyłana do przyjaciółki. Wbrew pozorom celem mailingu nie jest nawet przekazanie informacji. Przeważnie mamy konkretny cel – sprzedaż. Dlatego e-mail marketing to dzisiaj w zasadzie odrębna, rozbudowana gałąź marketingu. Nie musisz od razu zgłębiać całej dostępnej wiedzy, żeby wysyłać skuteczne wiadomości. Wystarczy, że pozbędziesz się siedmiu najczęstszych błędów, a skuteczność twoich mailingów wzrośnie wielokrotnie.

 Która z tych wiadomości jest skuteczniejsza?

skuteczny_email

Obie dotyczą tej samej oferty, ale w wiadomości po prawej stronie popełniono aż 8 błędów!

Skuteczny Mailing

Poniżej 7 elementarnych zasad tworzenia skutecznego mailingu do klientów:

Błąd 1: Brak odpowiedniego nadawcy

Jeśli wysyłasz firmowego maila z prywatnego konta typu: rysiek2000@wp.pl to nie dziw się, że klienci nie traktują tego poważnie. Darmowa poczta jest dobra do prywatnych kontaktów. Nigdy nie wykorzystuj jej do rozsyłania informacji o usługach czy promocjach. Koniecznie korzystaj z poczty w domenie firmowej strony internetowej. Poza tym zwykłe programy pocztowe nie są przystosowane do rozsyłania masowej korespondencji. Zdarza mi się odebrać wiadomość której nadawca, aby nie wysyłać każdego maila oddzielnie, w polu odbiorcy wpisał po prostu wszystkie swoje kontakty. Tym samym rozesłał do wszystkich swoją bazę klientów. Jest to nie tylko mało profesjonalne, ale także niezgodne z prawem.

 

Błąd 2: Słaby temat

Temat wiadomości to najważniejsza część reklamowego maila. Dlaczego? Jeśli temat nie zaciekawi czytelnika, wiadomość w ciągu 2 sekund wyląduje w koszu. Bez czytania treści. Temat musi zaintrygować czytelnika. Musi wzbudzić zainteresowanie i chęć uzyskania dalszych informacji. Tymczasem większość tematów to standardowe zwroty, które stosuje większość firm. Klientów już nie zaciekawi kolejny maila z tematem „Wiosenna promocja”.

 

Błąd 3: Brak nagłówka

Nagłówek to kolejny ważny element. To że klient otworzył maila nie znaczy, że zacznie go czytać. Nagłówek podtrzyma lub nawet dodatkowo rozbudzi zainteresowanie wywołane intrygującym tematem. Nagłówek powinien przekazać najważniejszą korzyść jaką klient osiągnie poprzez wykonanie pożądanej akcji.

 

Błąd 4: Nieodpowiednia treść

Zwykle jest jej za mało albo za dużo. Często widzę maila opisującego daną usługę, której opis po prostu skopiowano ze strony internetowej. Całe długie i nudne akapity wyrwane z kontekstu. Potraktuj maila jak rozmowę z zaczepioną na ulicy osobą. Masz 15 sekund, aby zwięźle przekazać zalety oferty. Nie możesz zanudzać, ale musisz przekazać na tyle dużo informacji, żeby rozbudzić zainteresowanie.

 

Błąd 5: Brak zdjęcia

Dodanie ciekawego, ładnego zdjęcia podnosi skuteczność maila. Wizualizacja usługi bądź efektu to najlepszy sposób na rozbudzenie zainteresowania.

 

Błąd 6: Brak wezwania do działania

Wysyłając maila masz z pewnością jakiś cel. Chcesz, aby klient zakupił nową usługę, skorzystał z promocji, albo po prostu wszedł na stronę internetową. Może cię to zdziwi, ale wyartykułowanie tej myśli czyni cuda. Zawsze pisz w swoich mailach czego oczekujesz od klienta. Krótko, wyraźnie, w żołnierskich słowach. To ma być jak rozkaz: zadzwoń i zarezerwuj swoją wizytę!

 

Błąd 7: Brak stopki

Niby to oczywiste, że trzeba się podpisać, ale bardzo często widzę maile bez odpowiedniej firmowej stopki. Ktoś pisze treść i koniec. Muszę się domyślać kto to wysłał.
W stopce powinna znaleźć się oczywiście nazwa firmy i dane kontaktowe, www, telefon. Klient musi mieć to wszystko pod nosem, bo jak zapali mu się iskierka zaciekawienia to być może zdąży zgasnąć zanim znajdzie do ciebie telefon. Dobrze jest dodatkowo podpisać maila imieniem i nazwiskiem. Co prawda jest to mail firmowy, ale przecież napisał go człowiek.

Prawidłowe rozmieszczenie wszystkich niezbędnych elementów:
skuteczny mailing reklamowy

Cenna uwaga: zawsze przed wysłaniem mailingu zrób test i wyślij wiadomość na swój prywatny adres. Dzięki temu zobaczysz jak widzą wiadomość klienci i będziesz mieć szansę naprawić wszelkie niedoskonałości i błędy.

Trochę dużo tych zastrzeżeń? Zobacz video jak Boneter tworzy skuteczne maile bez konieczności formatowania i pamiętania o tym wszystkim:

vimeo

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


3 KOMENTARZE

  1. Cenne uwagi ale wydaje mi się że nie w każdej sytuacji się sprawdzą czasami trzeba po prostu zachęcić klienta ale nie narzucać mu z góry czynności, tylko naprowadzić go by sam wywnioskował że to musi zrobić 🙂

    • Odejście od tej reguły może drastycznie obniżyć skuteczność danej kampanii. Każdego dnia każdy klient zalewany jest setkami komunikatów reklamowych. Większość z nich ignoruje, a na pozostałe poświęca nie więcej niż kilka sekund. Jeśli założymy że sam będzie musiał dojść do wniosku co zrobić może okazać się, że takich osób będzie bardzo mało.

Dodaj komentarz