Jak zwiększyć skuteczność ulotek reklamowych?

3
806

Czy ktoś jeszcze korzysta z ulotek? Wielu przedsiębiorców spisało ulotki na straty, traktując je jak archaiczną formę promocji. W zasadzie wszyscy reklamują się obecnie w internecie, ale mój znajomy właściciel salonu kosmetycznego z wybrzeża raz do roku zamawia kilkadziesiąt tysięcy ulotek i całkiem dobrze na tym wychodzi. Robi tak już od ponad dziecięciu lat i przez ten czas wypracował skuteczną strategię, która sprawia, że od czerwca do sierpnia prawie każdego dnia przychodzą do niego nowi klienci z ulotkami w rękach. Jego strategię można streścić w czterech punktach.

Jak roznosić ulotki?

Dopasowanie usług do pory roku
Pierwsza zasada której się trzyma to dystrybucja ulotek tylko w okresie wakacyjnym z nastawieniem na promocję usług, które właśnie w tym czasie są najbardziej popularne. Wydawało by się to oczywiste, ale ciągle widzę różne ulotki z ogólną ofertą, która nie ma żadnego uzasadnienia w kontekście ich dystrybucji.

Dopasowane odbiorców do potrzeb
Na wakacjach każdy chce wyglądać atrakcyjnie. Czy to w bikini na plaży czy w wieczorowym wydaniu na imprezie w klubie. Osoby rozdające ulotki są specjalnie przeszkolone i dokładnie wiedzą komu taką ulotkę wręczyć. Na zatłoczonym deptaku hostessy wyszukują kobiet, które chętnie skorzystają z usług depilacji, pedicure czy fryzjera.

Ściśle określona lokalizacja
Ulotki rozdawane są tylko w miejscach z których potencjalny klient może dojść do salonu w czasie nie dłuższym niż 10 minut. Dalsze odległości tracą sens, bo nikt na wakacjach nie ma czasu na szukanie adresu. Im bliżej tym lepiej. Często zdarza się, że osoby od razu kierują się do salonu z ulotką w ręku.

Odpowiednia rozmowa i dodatkowy pretekst
W obcym mieście chętnie korzystamy z rekomendacji życzliwych osób. Zamiast wręczać ulotki w pośpiechu komu popadnie, hostessy poświęcają kilka chwil na krótką rozmowę i zarekomendowanie odpowiedniej usługi. Dodatkowo informują o specjalnym bonie zniżkowym z ulotki, który uprawnia do otrzymania atrakcyjnego rabatu lub prezentu.

Szukaj klientów na głodzie

Oczywiście nie każdy może powielić tę strategię, ale trzymając się chociażby podstawowych zasad można zwiększyć skuteczność takich działań niezależnie od branży. Kiedy koło południa wybieram się do centrum handlowego to przed drzwiami co najmniej kilka osób próbuje wręczyć mi ulotki restauracji i kupony rabatowe na hamburgery. Nie robią tego rano czy wieczorem, ale w porze obiadowej bo wtedy najwięcej ludzi myśli o posiłku. Większość osób to ignoruje, ale oni stoją tam dzień w dzień i widocznie musi to się opłacać. Stosują dokładnie tą samą strategię. Dopasowali usługę do pory dnia i potrzeb klienta, oferują dodatkowy pretekst w formie rabatu, a lokalizacja jest na tyle bliska, że zawsze znajdzie się odpowiednia grupa osób, która skorzysta z zachęty.

Papier wygrywa

Warto wykorzystać siłę fizyczności papieru ponieważ daje ona ogromną przewagę nad reklamą cyfrową. W czasie kiedy wszyscy skupiają się nad obecnością w internecie drukowane materiały w rękach klienta mogą być skuteczniejsze niż niejedna cyfrowa reklama. Papierowa ulotka bardziej zapada nam w pamięć niż reklama w internecie. Marketerzy i badacze już dawno przeprowadzili badania z użyciem rezonansu magnetycznego, które wykazały, że materiały marketingowe w wersji papierowej są lepiej przyjmowane niż reklamy cyfrowe. Papier w rękach wzbudza więcej emocji niż obrazek na monitorze. Jak tłumaczą badacze. Fizyczne media pozostawiają „głębszy ślad” pamięciowy w mózgu, podobny do tego jaki zostawia kontakt z fizycznym przedmiotem. Papier dla naszego mózgu jest po prostu bardziej prawdziwy.

A gdyby tak połączyć ulotkę z internetem?

Idealnym rozwiązaniem byłoby połączenie fizycznego papieru z zaletami jakie daje nam internet. Dałoby to możliwość zapisywania w bazie danych klientów, którzy zainteresowali się ofertą z ulotki i wysyłania im automatycznie dodatkowych informacji. Wyobraź sobie sytuację, w której hostessy roznoszą ulotki w okolicy, a na twoim komputerze pojawiają się od razu dane kontaktowe do osób, które zainteresowały się ofertą. Możesz od razu do nich zadzwonić i zaproponować termin wizyty, udzielić dodatkowych informacji czy po prostu zachęcić do zakupu.

Takie możliwości daje system Boneter, który generuje specjalne kody na bony sms. Wystarczy tylko umieścić taki kod na ulotkach, folderach, banerach, a nawet w reklamach prasowych. Wystarczy, że klient wyśle smsa, a system automatycznie zapisze go w bazie, wyśle do niego bon na telefon, a do ciebie powiadomienie z danymi kontaktowymi.

sposób na klientów

Konkurencja w tyle

Pomyśl tylko, podczas gdy konkurencja rozdaje ulotki bez echa, ty już jesteś po pierwszej rozmowie z klientem podczas której pewnym i kompetentnym głosem dajesz jasne sygnały, że firma działa profesjonalnie i dba o klientów.

Jeśli sprzedajesz usługi w których kontakt z klientem przed zakupem jest bardzo ważny to ten system sprawdzi się także u ciebie. Możesz go wypróbować i wdrożyć zamawiając miesięczną kampanię startową tylko za 99 zł klikając w ten link: Zamów Miesięczną Kampanię Startową za 99 zł

Oferta jest ograniczona i zawiera pełen pakiet świadczeń: konfiguracja systemu, ustawienie bonu zniżkowego, ustawienie powiadomień, podpięcie Łapacza Klientów pod stronę www, integracja z reklamami Facebook Leads, przygotowanie kodu sms, przygotowanie wiadomości automatycznych, konsultacja szkoleniowa – jak zdobywać klientów, 100 smsów gratis.

Informacje o systemie, kliknij w baner:

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


3 KOMENTARZE

  1. Owszem, ja też lubię oryginalne sposoby, a ulotki w formie drukowanej są oryginalne gdyż odeszły do lamusa. Oczywiście mam tu na myśli listy, a nie śmieci, którymi utyka się skrzynki na listy.

  2. Bardzo użyteczne wg mnie jest kontrolowanie skuteczności ulotek poprzez rabaty. Dzięki temu możemy fajnie ocenić skuteczność akcji. To w marketingu najbardziej cenie – czyli możliwość oceny zwrotu z danego działania marketingowego.

  3. Od kilku miesięcy rozdaję ulotki mojego sklepu na comiesięcznej imprezie kobiecej gromadzącej około 350 pań. I był to strzał w 10. Ulotki przynoszą największy efekt gdy trafiają do właściwego odbiorcy:)

Dodaj komentarz